Van de champagne- naar de wijnboer😋

7 september 2019 - Rilly-la-Montagne, Frankrijk

Zondag 8 september, we beginnen de dag met verse Franse croissants en jus d orange. Jammer genoeg zijn we de eitjes vergeten. We vervolgen onze weg langs de Rue National naar Briare waar we tegen tweeën aankomen. We staan midden in de wijngaard en genieten van de zon en nog meer van de champagne die we gisteren kochten.

Maandag 9 september maken we een fietstochtje van Ousson naar St. Brisson sur Loire met als belangrijkste bezienswaardigheid het ijzeren aquaduct van Briare. In 1896 gebouwd naar ontwerp van Eifel ( de bouwer van de Eifeltoren in Parijs) Het water loopt hoog over de Loire  door een kanaal van 6.50 mtr. breed en 660 mtr. lang. Er zijn ook sluisjes die het mogelijk maken het water er uit te laten lopen bij strenge vorst.

Dinsdag 10 september verplaatsen we ons van Ousson naar Gien, een afstand van zo'n 24 km. Voor vertrek lezen we relax de krant, ontbijten buiten in de zon. Tegen twaalf uur komen we aan in Gien en hebben volgens onze "buurman" de mooiste plek op de camping. 's Avonds eerst de BBQ aan en daarna de fietstocht voor morgen doorgenomen.

Woensdag 11 september maken we een fietstochtje van 60 km. naar Sully sur Loire waar we een mooi kasteel bewonderen. Maar het hoogtepunt van vandaag is een groep aalschovers die massaal vlak voor onze neus de Loire in doken om vis te verschalken. ( zie video)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gosse en Judith:
    13 september 2019
    Leuk om weer te lezen.....
  2. Femke:
    13 september 2019
    Wauw prachtig die aalscholvers
  3. Albert Jeurink:
    14 september 2019
    Even de foto boven aanpassen, kamelen kom je niet veel tegen in Frankrijk.
  4. Jos:
    14 september 2019
    Hahaha, gaan we doen Albert!
  5. Anneke Geugies & Jan Kuipers:
    Dat is weer genieten. Wanneer komt jullie "boek" uit. ?🎉📖