camperen,fietsen en champagne langs de Loire!

2 september 2019 - Ousson-sur-Loire, Frankrijk

Dinsdag 2 september vertrekken we naar Midden Limburg.  We hadden de boerencamping Spikkerdal gebeld of we later dan 19.00 uur konden aankomen. Dit was geen probleem. En tegen achten hadden we een mooi plekje aan het eind van het terrein waar we zo de appelgaard in konden kijken😋

Woensdagmorgens bleek dit niet zo'n goed plekje te zijn, want we stonden in de schaduw van een hele grote boom😮 Terwijl de andere campinggasten lekker zaten te ontbijten in het ochtend-zonnetje. Dus wij maar de wandelschoenen aan voor een etappe van het Pieterpad 😅  En we begonnen we met een prachtige stuk natuurgebied. Genieten! Maar na zo'n drie km. bemerken we dat we WEER de verkeerde kant waren opgelopen. Grrrr. Maar gelukkig geen nood,gewoon doorlopen,  dit was tenslotte de etappe voor morgen.

Donderdag, 5 september de goede kant opgelopen en de etappe van gisteren volbracht. In het mooie Swalmen bij De Mert ( Markt) hebben we de verukkelukste  koffie met de heerlijkste Limburgse vlaai gegeten. Johanna wilde morgen gaan fietsen, zodat we weer langs deze locatie kwamen😅 Gelukkig vliegen de koolhydraten er vanaf na een wandeltocht van 17 km. en terug fietsen naar de camper.

Vrijdag 6 september,  we besloten om een dagje extra te blijven in deze mooie omgeving. We hebben een mooie fietstocht gemaakt in het Nationaal park De Meinweg, langs de Duitse grens. Ik raakte gefascineerd van allerlei soorten grenspalen die ik dan ook allemaal wilde fotograferen😏. Uiteindelijk langs de Maas en via Roermond ( heerlijke mosselen gegeten) terug naar de camper. We konden de verleiding niet weerstaan en hebben heerlijke appels en peren geplukt 😋

Zaterdag 7 september,  Via allerlei plaatsjes in Wallonië gingen  we op pad richting Orleans in Frankrijk. We dachten dit in één dag te kunnen doen,  maar we zijn gestrand net onder Reims. Omdat we we het adres van de wijnboer niet konden vinden vroeg ik de route uiteindelijk aan een mooie dame op de fiets.  Bleek zij de vrouw van de wijnboer te zijn! We kregen het allermooiste plekje op de hoeve.  Eén kant een muur, de andere kant garage deuren, links de schuren en ACHTER HET HEK! Hoe idyllisch en romantisch kan het zijn. Gelukkig kregen we van de mooie dame een rondleiding en fantastische uitleg hoe de champagne wordt geproduceerd. We besloten de dag met een champagne proeverij🦸‍♂️

1. Willemijn Ahlers:
    8 september 2019
    Weer een leuke vakantie luitjes. Laat die mooie verhaaltjes maar voorbij komen.
    Veel plezier gewenst.
  2. Femke:
    8 september 2019
    We reizen weer met jullie mee! Grts
  3. Erna:
    9 september 2019
    Wij genieten weer mee van al jullie belevenissen. Geniet ervan
    Liefs