Van kasteelvrouw naar Jeanne d 'Arc😍

23 september 2019 - Sainte-Gemmes-sur-Loire, Frankrijk

Vrijdag 20 september, we vervolgen onze weg via een mooie route naar Chinon. Onderweg feliciteren we onze schoonzus met haar verjaardag! Chinon is een stadje die al in de 7e eeuw voor Christus bewoond werd! Wauw! Het is echter vooral bekend door Jeanne d 'Arc.  Johanna staat vol bewondering naar het prachtige beeld van haar te kijken☺ Jeanne d'Arc die hier in 1429 kroonprins Hendrik de 7e ontmoette en militair oefende en later de Engelsen versloeg. Momenteel is het een historisch stadje met veel middeleeuwse vakwerkhuizen, prachtig. We besluiten in één van de vele mooie traditionele restaurantjes te gaan eten maar helaas zijn deze allemaal volgeboekt! Hoe is het mogelijk, eind september!

Zaterdag 21 september,  reizen we door naar Les Ponts de  Ce, een voorstadje van Angers. Maar voordat we dit bereiken zwaaien en roepen Fransmannen naar ons! Johanna zit te stralen van al deze aandacht😊 Maar al gauw blijkt dat wij niet met onze camper door hun stadje mogen rijden🤔 Gelukkig komen we 's middags veilig aan en maken we een fietstochtje langs de Loire  en de Maine naar het centrum van Angers. We genieten van de omgeving en de temperaturen. Terug bij de camper blijkt dat onze BBQ het ondanks zijn zwarte karakter het nog uitstekend doet😁 Na het eten begint het te regenen. Hmmm, vreemd na 19 dagen.