Onderweg naar........huis....

22 maart 2023

Donderdag 16 maart, we hebben een ontzettend lief camperplekje gevonden bij "O Tempo Parou" waar we hartelijk verwelkomd worden door Xavier. We genieten nog een klein poosje van de zon en het prachtige uitzicht voordat de donkere wolken verschijnen. En de volgende morgen worden we verwend met een nog warm eigengebakken brood😋

Zaterdagmorgen 18 maart komen we aan in Burgos. We pakken onze fietsjes achter de camper vandaan en gaan direct op zoek naar de Kathedraal van Burgos, de enige in Spanje die op de werelderfgoed van Unesco staat. We bezoeken deze, hij is mooi met al zijn pracht en praal, maar toch hebben ze er bijna een museum van gemaakt. Daarna duiken we een authentieke Spaanse kroeg in en laten ons verwennen met heerlijke Tapas. Op de terugweg nog even langs Elcampo om een " verjaardagscadeautje voor Thomas te kopen😏

Zondag 19 maart, we rijden vandaag door naar Frankrijk. Bij de laatste benzinepomp de tank volgegegooid met diesel want de Fransen blijven protesteren i.v.m. de pensioen leeftijd. Daarbij blokkeren ze wegen en de benzine distributie. We nemen eerst de snelweg en bereiken net onder Bordeaux de route National en slapen vannacht bij een wijnboer.

Dinsdag 21 maart. Ons plan was om te overnachten in Epernay beroemd om de Champagne.  Máár door wegversperringen,  stakingen en protesten bereiken we slechts Sezanne. Het is een mooie stadje met een uitstekende camperplek midden in het centrum. We zoeken een restaurantje op waar we heerlijk eten en drinken er dan maar een glas champagne bij. 🤣

Vandaag woensdag 22 maart, onze laatste etappe, naar huis.

We nemen afscheid van onze reis en hopelijk nemen we de lente mee naar huis! Wat hebben we genoten van het prachtige Porugal, de volop bloeiende bomen, de heerlijke 'pasteis de nata,' de mooie camperplekken. Een land waar je als camperaar welkom bent. Was er ook een minpuntje? Ja de vele blaffende honden OVERAL!

We nemen ook afscheid van onze volgers en willen iedereen bedanken die ons heeft gevolgd via deze blog. Fijn waren de leuke reacties.

Tot ziens!

1. Marja:
    Welkom thuis
  2. Willemijn Ahlers:
    22 maart 2023
    Zo te volgen, waren het geweldige dagen. Leuk hoor.
  3. Gosse en Judith:
    22 maart 2023
    Een goede terugreis gewenst. Was weer leuk om jullie te volgen.
  4. Fokkelien:
    22 maart 2023
    Goede reis en welkom thuis!
  5. Albert ten Cate:
    22 maart 2023
    Mooi dat jullie gezond weer thuis zijn. Wij staN in een klein plaatsje boven bergerac, dus iets rustiger aan naar huis
  6. Anneke Geugies & Jan Kuipers:
    25 maart 2023
    Prachtig om jullie gevolgd te hebben. Wat weer een mooie “belevenis/genieten” voor jullie.

Achter de geraniums geeft jullie geen vrijheid. Lieve groet van ons.