Van Oudon naar Nantes

29 september 2019 - Oudon, Frankrijk

Donderdag 26 september, rijden we naar het mooie plaatsje Oudon aan de Loire. We staan op een piepkleine camping en hebben het mooiste plekje van de camping met uitzicht op de Loire ( niet zo moeilijk als je maar met 4 pers. op de camping staat: Johanna:) Maar helaas het regent wederom en we besluiten met de trein naar Nantes te gaan. Hier gaan we op zoek " Les Machines de L' ile " één van de vele bezienswaardigheden van de stad. Zo is er een gigantische olifant van zo'n 12 mtr. hoog gemaakt van hout, ijzer en leer. Materialen en technieken als in de scheepsbouw. Met zo'n 50 personen maken we samen een tochtje bovenop de olifant. De olifant loopt, beweegt zijn hoofd en ogen en wappert met zijn oren. Ook spuit hij water uit zijn beweegbare slurf. Nadat we terug zijn in Oudon besluiten we een hapje te gaan eten bij Villa st. Germain. Dat was genieten, zeker aan te bevelen.

Vrijdag 27 september, we besluiten een fietstochtje te maken naar Maures zo'n 10 km langs de linkeroever van de Loire en dan 10 km aan de  rechteroever terug. Halverwege de rit staat er plotsklap een "devition" (omleiding) ingesteld. Met de fiets bergop. Zo erg dat ik besloot om te lopen. Pfff.

Zaterdag 28 september,  op de fiets naar Nantes langs de oever van de Loire. We bezochten het oude centrum met zijn kasteel en mooie kathedraal. Vanaf Le Nid ( het nest) de hoogste toren van de stad hadden we een prachtig uitzicht over de stad. Na het bezoek aan deze mooie stad namen de fietsen mee in de trein terug naar Oudon.

1. Willma hemsteede:
    29 september 2019
    Dag Jos en Johanna, heerlijk jullie verhalen. Zo is elke dag een klein verhaal wat jullie meemaken. Genietse nog een poosje, hier is het net zo nat. lieve groet.
  2. Fokkelien:
    1 oktober 2019
    Jos van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag! Johanna natuurlijk ook:)
    Maak er een fijne dag van samen.

Lieve groet,
    Harry en Fokkelien