Naar huis!

29 juni 2022 - Berensch, Duitsland

Maandag 26 juni, we besluiten een mooie route terug naar huis te nemen. Onderweg ziet Johanna op internet dat het stadje RIBE de moeite waard is om te bezoeken. We besluiten  hier te lunchen en daarna het stadje te bekijken. Het blijkt het oudste Schandinavische stadje te zijn, dat reeds door de Noormannen (Vikingen) werd bewoond. Een prachtig stadje, met een nog mooiere Domkerk. Achter het altaar is volop ruimte voor moderne kunst. COBRA-lid Carl-Henning Pedersen heeft de koepel beschilderd, glas-in-lood en glasmozaïeken gemaakt. Dat geeft deze Dom uit de 12e eeuw een hele andere dimensie.

We overnachten in het "Hollandse Stadje" Friedrichstadt. In 1692 bezocht Hertog Frederik Amsterdam en werd hier zo door geïnspireerd dat hij een Hollandse architect liet overkomen om het stadje na een stadsbrand in Hollandse stijl te herbouwen. Grachtjes, waterpompen, bruggen en gevels doen denken aan klein Amsterdam.  Bijna thuis! Wij gaan op weg naar Drenthe!

We nemen afscheid van al onze volgers en bedankt voor de vele leuke reacties!😙

1. Janine:
    29 juni 2022
    Jullie zijn bijna thuis. Het was weer fantastisch om jullie te volgen tijdens jullie vakantie. Jullie hebben veel gezien en prachtige foto’s gemaakt.Bedankt
  2. Gosse en Judith:
    29 juni 2022
    Een goede terugreis gewenst en we horen jullie verhalen wel een keer live .