Oase!

31 januari 2019 - Figuig, Marokko

Woensdag 30 januari, om 6.00 uur 's morgens vertrokken we om de drukke bij de Marokkaanse grens te vermijden. We verder in konvooi,zodat we gingen samen pinnen, tanken en een Marokkaanse simkaart kopen zodat we voor weinig geld met het thuisfront kunnen communiceren. Nou ja, met zo'n groep van 10 man duurde dit nog wel even. Daardoor kwamen we voor het eerst "individueel" om half zes aan op onze bestemming Plateau du Rekkam. We hebben geen stroom, geen bereik en geen sanitair. Maar wel een geweldig uitzicht. Een oorverdovende stilte, koud door een gure wind. In de verte zien we schapen met zijn herder. En daarna valt de nacht, een pikdonkere nacht😊

Donderdag 31 januari, we rijden door naar Figuid, dat in het oosten ligt aan de Algerijnse grens. Onderweg genieten we van de schoonheid van het landschap en van zijn vriendelijke bewoners. We worden overal enthousiast begroet. Zelf de politie door wie we 4 keer werden aangehouden en reisdocumenten moesten laten zien waren allervriendelijkst😊 En wij kijken ons de ogen uit. We kennen verhalen van nomaden die in tenten wonen, maar om dit zelf te zien is een ander verhaal. Na een tussenstop in het Bouarfa, waar we heerlijk hebben geslenterd en inkopen hebben gedaan bij de plaatselijke " middenstand" ( zie foto). Onze tocht vervolg en na aankomst in Figuig begonnen we direct met een rondwandeling door een plantentuin met meer dan 100.000 palmen, onderhouden door de bevolking. Daarna het Centre Artisanal bezocht waar authentieke producten uit de directe omgeving worden verkocht. Daarna een authentieke ksar met overdekte gangen, waarvan de huizen zijn opgetrokken uit gestamte aarde. We sluiten de dag af met een mooie zonsonderdag boven de palmbomen.

1. Gosse en Judith:
    31 januari 2019
    Veel plezier allemaal met elkaar daar in Marokko, fijn als het een gezellige groep is. We lezen de verhalen met plezier.
  2. Marja:
    31 januari 2019
    Geweldig. En wat een mooie plaatjes!!
  3. Willma hemsteede:
    1 februari 2019
    Vanuit sneeuwrijk emmen genieten we een (beetje) mee met jullie superreis. Heerlijk!
  4. Ep en Anneke:
    1 februari 2019
    Vanuit Italië waar onze wintersport ⛷⛷erbijna op zit. Een goeie reis verder en geniet van de schoonheid van het land👍
  5. G.Veenstra:
    1 februari 2019
    Veel plezier en een spannende reis toegewenst
  6. Groeten Bert en Jolanda:
    1 februari 2019
    Wat weer een mooie reisverslag heerlijk om ons zo op de hoogte te houden.Zie ook dat jullie weer genieten .Ben nu alweer benieuwd naar het volgende verslag. .