Tergend langzaam richting het hoge noorden😏

2 maart 2019 - Valencia, Spanje

Zondag 24 februari, we maken een prachtige bergtocht over de flanken van de Sierra Nevada.  We hebben onze camperstop in Gabo de Gato en we kunnen onze BBQ  weer tevoorschijn halen.

Maandag 25 februari reizen we door naar Vera Playa, we staan op een prachtige wildcamp op het strand! Maar 's avonds rijden er wel erg veel auto's voor onze camper langs. Johanna zei al gelijk dit is niet pluis. En inderdaad de volgende morgen kwam een Engels echtpaar helemaal in paniek bij ons langs om te vertellen dat we midden op een ontmoetingsplek speciaal voor op sex zoekende mannen stonden. Woensdag 27 februari trekken we laat  in de middag verder want er komt een kil briesje opzetten. We komen terecht bij een manege in de buurt van het stadje Lorca, gerund door een Nederlands echtpaar. Een idyllische plek! En dat vonden wij niet alleen, 5 zwerfhonden, 2 ezels en een paar camperaars vonden dat ook.

Vrijdag 1 maart bezoeken we eerst Lorca een typisch Spaans stadje dat in 2011 door een aardbeving is getroffen en waarbij 8 mensen de dood vonden. Er is al weer veel opgebouwd waarbij men zo veel mogelijk de oude façades laat staan. Zoals het spreekwoord zegt " niet lullen maar poetsen" Een mooi voorbeeld hoe het in de provincie Groningen zou moeten gaan! 's Middags rijden we door naar Javea waar we wild camperen in de haven. Niet zo slim idee want de vissers komen tegen zonsopkomst ( 6.30 uur) naar hun bootjes. Geluk is dat we nu vroeg kunnen vertrekken naar Valencia! Dus lieve mensen als jullie tips voor ons hebben, voor het bezoek aan deze fantastische stad horen wij dat graag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gosse en Judith:
    2 maart 2019
    Op dit moment is fallas aan de gang. Dit duurt tot 19 maart. Dit is een katholiek feest. Schijnt wel mooi te zijn. Elke middag om 14:00 is er een mascaleta op la plaza del ayuntamiento. Misschuen een idee? Veel plezier nog.
  2. Marja:
    2 maart 2019
    De prachtige moderne architectuur van de Ciudad de las Artes mag je niet missen. En natuurlijk het authentieke tapasrestaurant Casa Montana (adres: Carrer de Josep Benlliure 69)
    Een aanrader!!