De rode duinen

3 februari 2019 - Erfoud, Marokko

Vrijdag 1 februari, in allervroegte rond zevenen  staan we op om naar een bijzondere plek op de dadelplantage de zon te zien opkomen. Daarna een prachtige rit door de woestijn waar we genoten van de prachtige kleuren op de bergketens ,omdat de zon er volop scheen. Het is een lange etappe maar zeer de moeite waard. We eindigen vandaag in "Source blue de Meski" een mooie oase. Na van  de laatste zonnestralen te hebben genoten worden we uitgenodigd door Mohammed voor een traditionele thee. Daarna gaan we met de medereizigers eten bij de familie van Mohammed thuis. Heerlijke couscous en tajine! En als toetje verukkeluke mandarijnen. Daarna wandelden we door het dorpje dat voor ons herinneringen oproept uit onze jeugd! Afsluitend worden we meegenomen naar een pbrachtige lokatie waar een verzameling wordt bewaard van oude bandrecorders, radio's mmuziekinstrumenten en wat nog meer. Hier traden muzikanten voor ons op met heel bijzondere Afrikaanse muziekinstrumenten.

Zaterdag 2 februari, vanmorgen staat er een wandeling gepland naar de ruïnes van het oude stad Meski. We laten dit aan ons voorbij gaan en besluiten de boiler aan te zetten. We kunnen ons dus nu lekker douchen na 4 dagen! Een korte etappe brengt ons naar Erfoud, waar we de "souk" bezoeken en ons laten verlijden om de meest verukkeleke dadels, mandarijnen en olijven te kopen. We rijden verder langs grote dadelplantages en prachtige uitzichten. En dan opeens staan we aan de rand van de Sahara en staan we oog en oog met het fantastische rode duinenveld. Onderweg weg was er één équipe dat problemen had met de navigatie, en als die niet werkt heb je een probleem om de coördinaten van de overnachtingsplek te vinden. Gelukkig was er een ander équipe in de buurt om hen naar de goede plek te navigeren. En wat een plek! Wauw! "in the middel of nowhere" onze camper werden keurig naar een plek geassisteerd. Alleen jammer dat we als laatste een plek kregen toegewezen ( bescheiden Drenten)  zodat ons uitzicht een beetje werd belemmerd door andere campers😏

1. Henk en Lien:
    4 februari 2019
    Wat maken jullie veel mooie dingen mee! Fantastisch!
    Geniet ervan en wij genieten mee! Groetjes uit een regenachtig Emmen. Henk en Lien
  2. Henny F B:
    4 februari 2019
    Fantastisch wat weer een imposante reis!
  3. Fokkelien:
    5 februari 2019
    WAUW!!! Jaloersmakende foto's!
    Prima bestemming dus. Geniet ervan.
    Groetjes Harry en Fokkelien