Van stad naar de natuur.

28 september 2018 - Potes, Spanje

Na 2 reisdagen met een verassende mooie route via een kustweg vanaf Bordeaux tot ongeveer St. Sebastian zijn we aangekomen op onze eerste Spaanse overnachting in Zarautz. Op de camping die op 100 meter hoogte ligt is het nog gigantisch druk! Veel jongelui die hier golfsurfen. Wij besluiten hier een deel te gaan lopen van het Pelgrimspad Santiago de Compostela. Mooi pittig stukje waar we veel wandelaars tegenkomen. 's Avonds in Zaroutz heerlijke tapas gegeten. De weg terug was een probleem, 2 km. over een trap omhoog, stikdonker en de maan scheen, echter achter de bergen! De volgende dag onze reis vervolg naar Potes. Na zo'n 100 km. komen we langs Bilbao. We besluiten een bezoek te brengen aan het Guggenheim museum waar op dit moment een tentoonstelling is van; Van Gogh tot Picasso. Echte Cezanne, Edgar Degas, van Gogh, Manet en Picasso. Ook de architectuur van het museum is de moeite waard. Na nog een bezoek te hebben gebracht aan het oude centrum van Bilbao zijn we tegen zessen terug bij onze camper. De parkeerplaats bleek tevens een camperplaats te zijn.  Van de nood een deugd makend, besloten we hier de nacht te blijven staan, mede omdat Potes nog 4 uur rijden was. We hadden een prachtig uitzicht op de stad Bilbao.  Om half acht begon het bij het stadion (waar we ook op keken) aardig druk te worden. Bleek dat er een wedstrijd in de Primeria Division was tussen Bilbao en Villa Real. We hebben het niet gezien maar wel kunnen horen😊 De volgende dag, donderdag 27 september onze weg vervolgd naar Potes, een prachtige bergroute! We kwamen tegen drieën aan op een hele mooie authentieke Spaanse camping waar we meteen het zwembad in doken. Heerlijk met een temperatuur van zo'n 27 graden. 's Avonds lekker de BBQ aan en tot 21.30 nog lekker buiten zitten. VAKANTIE.