Flamingo's

1 november 2018 - Ayamonte, Spanje

Maandag 30 oktober, we zijn doorgereisd naar Punta Umbria. Onderweg een  mooie duinwandeling gemaakt. We stonden op een duin zo'n 100 mtr. boven de oceaan en als je je omdraaide had je een prachtig uitzicht op de pijnbomen en het duin landschap. Maar de nacht erna was weer bizar. Tegen tweeën s'nachts breekt er onweer los met verschrikkelijke windstoten. We  hadden een voorgevoel en stonden een beetje beschut. De volgende morgen een prachtige strandwandeling gemaakt. Uren hebben we gezocht naar de meest fantastische schelpen. En de ultieme Jacobsschelp gevonden. Wauw.

Woensdag 31 oktober, we beginnen ons aan te passen aan de Spaanse gewoontes😊 en dus een ontbijtje in de kroeg! En ik moet zeggen dit is niet verkeerd! Lekker warm broodje. Na het ontbijt is het weer tijd om te vetrekken naar onze volgende bestemming. In het schilderachtige dorpje El Rompido maken we een tussenstop en hier maken we een prachtige wandeling door een rivierdelta. We zien niet alleen grutto's en vissediefjes maar ook lepelaars en zelfs een ijsvogeltje. We rijden door naar Isla Cristina het volgende Nationaal Park in Zuid-West Spanje.

Donderdag 1 november, we staan na een lange nacht van regen, op een camperplek die is veranderd in een soppende zandbak, de een na de andere camper zakt weg in de zo soppige grond. Deze campers moeten uit de blubber worden getrokken. Er is een versje, " blijf staan en verroer je niet", dat hebben we maar gedaan, behalve dan hulp geboden aan de andere camperaars.  En dan hoe laat is het nou toch? Onze tijd wisselt van het ene uur naar het andere! Het probleem is dat we dicht aan de grens van Portugal zitten en dat  er daar weer een andere tijd is. Dus onze horloges, telefoons en tablet hebben allen een andere tijd. s 'Morgens vertrekken we bepakt en bezakt voor een wandeltocht door het mooie resevaart. Een tocht van zo'n 18 km. Gelukkig schijnt de zon weer volop! We zien flamingo's en enkele roofvogels. Halverwege genieten van Paella en Dorade. Aan het eind van de dag, een glaasje wijn bij de laatste zonnestralen.

1. Astrid:
    1 november 2018
    Wat heerlijk zo’n rondreis
  2. Erna:
    2 november 2018
    Prachtige belevenissen, volop aan het genieten.
    Jullie beleven altijd wel wat.......het is nooit saai, gelukkig viel het nu mee met het weer☺
  3. Cisca & Marcel:
    2 november 2018
    Tavira !!!!!! Johanna en Jos Wat leuk dat jullie voor de tweede keer langs geweest zijn ,en ons op gezocht hebben op twee verschillende plaatsen.
    Onder het genot van heerlijke lunch , hebben we nog leuke reisverhalen uit gewisseld , Daar horen soms ook de minder leuke dingen bij , zoals een beroofing , dus Jos deur op slot 😱 blijf allert.
    Goede reis , misschien treffen we elkaar in Emmen .
    🙋🏼😘😘😘😘😘