Schoonheid!

24 september 2018 - Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk

Donderdag 20 september, een klein probleempje met de camper, het plissegordijn van het dakraam is stuk dus gingen we op zoek naar een bedrijf om dit te repareren/vervangen. Van Doetinchem naar Lichtenvoorde door naar Obelink in Winterswijk, waarschijnlijk de grootste outdoorwinkel van Nederland. Helaas is het ons gelukt om het probleem op te lossen. Gelukkig hebben we tape bij ons. We vervolgden onze reis via Duitsland, België en Luxemburg om te overnachten langs de Moezel in Frankrijk, tussen Metz en Nancy. De volgende morgen vroeg vertrokken naar Troyes. Volgens Nanny, Thomas, Wilma en Pieter is dit een geweldige mooie stad. En inderdaad een prachtige stad met zijn kerken, kathedraal, pleinen en mooie vakwerkhuizen. En niet te vergeten het "Kattenstraatje" met z'n restaurantjes waar we voor het eerst uit eten zijn geweest deze reis, bij Chez Felix, werkelijk verrukkelijk 😋 En dan zaterdag op (om)weg naar Charters waar "de Kathedraal" wilden bezoeken die al jarenlang op het verlanglijstje staat bij Johanna. Ze behoort samen met de Sagrada Familia in Barcelona tot de mooiste kerken, moskeeën die we ooit bezochten. Adembenemend, de portalen, geweldig mooie gebrandschilderde ramen (176), we keken ons de ogen uit. Na deze schoonheid zijn we doorgereden naar Tours, waar we de nacht doorbrengen bij de boer en genieten van deze schoonheid.