De mooie Westkust van Spanje richting Portugal

9 oktober 2018 - Avintes, Portugal

Donderdag 4 oktober vertrekken we naar Lauro een kustplaatsje aan de Spaanse westkust. We staan hier op een mooie camping aan het strand en genieten dan ook heerlijk van de zon, zee en een goed boek! Het water was erg koud maar ik ben er toch nog even ingedoken. 's Avonds op het terrasje bij de camping zagen we het hoogtepunt tot nu toe. Een schooltje dolfijnen kwamen ons zo'n half uurtje vermaken met hun sprongen vlak voor ons. Toen we vrijdag waker werden was het bewolkt en we besloten weer door te reizen. Vlak voor de Portugese grens echter verloor TRUUS (onze navigatie) haar verstand. Ze leidde ons zelfs naar een doodlopend bospaadje. Na vele pogingen om weer op een begaanbare weg te komen kwamen we onze reddende engel tegen. Een aardige Spaanse dame die ons naar de grote weg terugbracht door 8 km. voor ons aan te rijden.  We stopten in het mooie plaatsje Vila Nova de Ceirveira, een klein kunstenaarsdorpje. Het hele dorp was versierd met mooi gebreid, gehaakt en geborduurd handwerk. Zelf complete voorgevel van huizen! Op zondagmorgen de grote markt bezocht die ook door veel Spanjaarden wordt bezocht. 's middags naar de heuvel gereden voor een prachtig uitzicht op de Rio Mino, de grensrivier met Spanje. Terugkomend op onze camperplek waar we met zo'n 40 campers staan😮 komen we in gesprek met onze "soulmates". Een Nederlands echtpaar Jos en José, zei hadden dit jaar met Expedition Far East naar Marokko gereisd, een reis die wij volgend jaar gaan maken. Slechts 20 campers gaan per jaar met deze organisatie naar Marokko en wij ontmoeten elkaar op deze reis bij toeval.

1. Henny F B:
    9 oktober 2018
    Tjonge het is wel weer heerlijk genieten van al het moois wat jullie tegenkomen!
    Mooie verhalen en prachtige foto`s!
  2. Marja:
    10 oktober 2018
    Klinkt allemaal heel bijzonder. Een reis om nooit te vergeten. Had wel een foto van de dolfijnen verwacht 🐬