Beren op de weg!

13 mei 2018 - Struga, Macedonië

Zaterdag 12 mei, we nemen afscheid van Kees, afscheid van Vikos, afscheid van Griekenland. Op weg naar Macedonië. Onze eigenwijze "Truus" stuurt ons voor de zoveelste keer binnendoor😓 Inplaatst van fatsoenlijke B wegen stuurt ze ons over bergpassen, waar de bewegwijzering alleen nog in het Grieks wordt aangegeven. Dus geven we ons maar over aan "Truus". We moeten regelmatig stoppen voor overstekende herders met hun geiten en koeien, schildpadden en met kans op overstekende wolven en beren.Na een paar uur komen we vlak voor de grens van Macedonië weer op een redelijke weg terecht. Bij Niki gaan we de grens over en kunnen we de klok een uur terug zetten! We staan nu op een kampeerplaats dat zich camping noemt echter wel pal aan het Ohridmeer waar kikkers een waar concert gaven vanacht. En de nacht was kort, om half zes klonk er een waar concert ( nou ja concert)vanuit verschillende minaretten rond het meer. Vanmorgen zijn we naar Ohrid-stad gefietst. Een mooi stadje, met een bijzondere bouwstijl van huizen en meer dan 300 kerken en moskeeën. Veel toerisme dat je kunt vergelijken met Valkenburg. In Valkenburg wordt je in het Duits aangesproken hier in Ohrid in het Nederlands! En ja wel hoor wie kwamen we tegen? Onze Macedoniër die we 4 weken terugg spraken in Griekenland.

1. Gosse en Judith:
    13 mei 2018
    Prachtige foto's. Echt een mooie omgeving!!
  2. Erna:
    13 mei 2018
    Mooi hoor, jullie beleven veel.
    Geniet er lekker van.
  3. Marja:
    15 mei 2018
    mooie omgeving hoor!!! Truus wist wel wat ze jullie wilde laten zien!!!