Ystad

30 mei 2022 - Ystad, Zweden

Dinsdag 24 mei, 's morgens opstaan met druiliger weer. We besluiten verder te reizen. Via Kopenhagen en de Sontbrug ( bekend door de serie The Brigde) bereiken we Zweden. Gaan we links of rechtsaf? We besluiten rechtsaf te gaan naar de "Zweedse Riviera". Inderdaad schijnt hier de zon en is de hemel helderblauw. Alleen de wind en de temperatuur is iets anders.🙄 We vinden een plekje aan de zee bij Ystad.

Woensdbag 25 mei, Ystad de stad van de beroemde misdaadschrijver Henning Mankell. De Wallander serie speelt zich hier af. Johanna heeft deze boeken verslonden.  We wandelen door de stad en zoeken het huis waar "Kurt Wallander" woont, Mariagatan 10. Ook verteld Johanna mij in welke kroeg hij zijn whisky dronk en in welk restaurant hij at met zijn dochter Linda. Even dacht ik dat ik ook deze boeken (13)zou  moeten gaan lezen, tot ze mij vertelde hoe melancholiek en  vol sfeerimpressies deze boeken werden geschreven. Daarom op het einde van de dag onze dochter maar gebeld om haar te feliciteren met haar verjaardag! 💋 Hier word ik dan weer blij van😍

1. Harmke:
    31 mei 2022
    heb net weer een boek gelezen van WILANDER fantastische schrijver, fijn om jullie verhaal te lezen,kijk uit naar de volgende pagina
  2. Jos:
    1 juni 2022
    Zelfs Jos is begonnen met het lezen van deze serie!