Koud, koud, koud!

30 mei 2022 - Hjo, Zweden

Donderdag 26 mei Hemelvaartsdag, 's morgens vroeg vertrokken omdat het stormde. We gaan langs de kust richting Kristianstad. Net voor deze stad besluiten we om een hapje te gaan eten, want de restaurants zijn om 17. 00 gesloten. We vinden een Rokeriet en vallen met de neus in de boter😋 We kunnen kiezen uit 3 menu's, helaas kunnen we geen Zweeds lezen of spreken en laten de keuze over aan het personeel.  We worden getrakteerd op een soort lasagne met zalm, aardappelen,  radijsjes, garnalen en mosselen. En dat voor €13,50  Maar ja het glas witte wijn erbij kost  € 8,-🙄 Met een goed gevulde buik onze weg vervolgd op zoek naar een camperplek. We belanden in de buurt van een natuurpark waar we nog een mooie wandeling maken naar het strand.

Vrijdag 27 mei, koud, koud, koud, de kachel van de camper aan. Ook stormt het nog steeds en een miezerig regentje af en toe. Als ze dadelijk met hagelstenen gooien, rijdt ik naar huis, zeg ik tegen Johanna. We besluiten om verder te rijden en belanden op een mooie kleine natuurcamping in Holt. Het is nog steeds koud en besluiten om naar een Spa in de buurt te gaan. Na een wandeling door een golfpark bereiken we de spa. Helaas is alles vol geboekt en kunnen we er niet in. We rijden verder en staan nu in Hjo op een camping aan de Vattern See Het weer is gelukkig al een stuk aangenamer.😎

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henny F B:
    30 mei 2022
    Beetje te koud voor eind mei. Ook hier hebben we gisteren de verwarming wat hoger gezet. Op naar warmere dagen.