Geirangerfjord

15 juni 2022 - Hellesylt, Noorwegen

Maandag 13 juni, we gaan op weg naar Geiranger. Bekend om de Geirangerfjord die sinds 2005 op de Werelderfgoedlijst van Unesco staat. Onderweg bij een supermarkt een leesbril gekocht voor Johanna 😊. Ondanks dat het veel regent een prachtige route gereden. Onderweg moesten we regelmatig een ferry nemen. En zo kwamen we niet op tijd om in Geiranger te overnachten.  We overnachten in Hellesylt aan de andere kant van het Geirangerford. Een mooie rustige plek. We staan er met 5 campers. Trouwens hiervan wordt op Wikipedia verteld; Het voortbestaan van Hellesylt is onder de constante bedreiging van de berg Akerneset,  waarvan verwacht wordt dat deze in de fjord zal verdwijnen🙄. Dit zou een vloedgolf veroorzaken die het grootste deel van het dorp zou vernietigen 🤔

Dinsdagmorgen 14 juni, wanneer we wakker worden zijn er twee verassingen! Allereerst ligt het cruiseschip MSC Grandioze voor onze neus! Vergelijkbaar met "heel Erica veur de deure 🤣 4300 opvarenden" . Na de nodige fotootjes te hebben genomen, en een beetje van de schrik bekomen, draaien we ons om naar ons nietig campertje.  Op het dak hebben de meeuwen ons campertje als overnachtingsplek gebruikt. Toen zij ook het cruiseschip van deze omvang aan zagen komen deden zij het ook in hun "broek". Op ons dak😨 's Middags de gewone ferry naar Geiranger genomen. Zo toch nog de Geirangerford bewonderd met z'n mooie watervallen. Door het "Valkenburg" gehalte viel het  ons tegen.

1. Marja:
    15 juni 2022
    Snap dat jullie raar opkeken. Wat een enorm gevaarte!!
  2. Henny F B:
    16 juni 2022