Kopenhagen

23 mei 2022 - Hillerød, Denemarken

Zaterdag 21 mei, we genieten van ons prachtig uitzicht, alleen de fazant en de koekoek maken lawaai😊 want we zijn de enige gasten! De volgende morgen met enige twijfel, vertrekken we of blijven we nog een dag op deze fantastische plek! Maar Kopenhagen roept ons! We vinden een super de luxe😊 camping in Hillerod. Zoiets hebben we nog nooit gezien! Wauw! En wat een welkom! Helaas moeten we voor donderdag ( Hemelvaartsdag) vertrekken want alles is vol geboekt ( 125 plaatsen)

Zondagmorgen 22 mei, heeeeel vroeg op om om 9 uur de trein naar Kopenhagen te halen! We troffen het qua weer! Een zonnige dag! Samen met een gids bezochten de mooiste plekjes van Kopenhagen. Het raadhuis, parlementsgebouw en de Amaliaborg hier woont koning Frederick met Mary en hun vier kinderen. Ondanks de blaren op Johanna haar voeten vervolgend we zelf onze tour op zoek naar het beeld van  de beroemde kleine  zeemeermin uit het sprookje van Hans Christian Andersen. Een prachtig beeldje gemaakt door Edward Eriksen. Na een heerlijke maaltijd in een superleuk restaurantje gingen met de trein terug naar Hiilerod. We gaan jullie niet vertellen hoe onze reis verliep per trein! 😨 Maar we zijn in druk overleg met de DSB.dk om ons teveel betaalde 519 kronen! weer terug te krijgen🙄

Maandag 23 mei, na een vermoeiende dag hebben we heerlijk uitgeslapen. En natuurlijk de digitale krant gelezen waarin vandaag een mooie in memoriam van onze lieve vriendin Tineke stond.😍 Vandaag lekker rustig aan gedaan, boodschapjes gehaald. Vanmiddag een wandeling gemaakt naar het kasteel van Hiilerod. Daarna onze nieuwe BBQ uitgeprobeerd, lekkere spareribs en een glaasje wijn in de zon.

1. Bert:
    23 mei 2022
    Mooi land geniet ervan
  2. Henny F B:
    24 mei 2022
    Mooie reis. Sommige plekken zeer herkenbaar al zijn wij niet in de trein geweest. Genieten van alles.👍😀
  3. Erna:
    24 mei 2022
    Leuk om jullie weer te volgen.
    Heerlijk genieten
    Liefs