Het midden van Portugal

8 maart 2023 - Lousã, Portugal

Vrijdag 2 maart, we worden wakker met een heerlijk zonnetje. We genieten van een ontbijtje in de zon. En in de middag gaat voor het eerst de BBQ aan! Tegen drieën kwam de politie langs en dus besloten we om te vertrekken. Wij reizen door naar het stadje Abrantes. Een rustig stadje aan de RioTejo of te wel de rivier de Taag op z'n Nederlands. Met de rust was het echter snel gedaan😁. Naast de camperplek begon net de jaarlijkse markt met kermis.

De volgende morgen bezoeken we het schilderachtige dorpje Sardoal dat bovenop een heuvel ligt. Het is een lief dorpje met twee oude kerken en een gezellig pleintje. Een mooi tegelplateu op een kapelletje steekt er boven uit. We rijden verder door naar Vila de Rei en bezoeken het geografische middelpunt van Portugal. Hier op de Serra Melrica heb je een prachtig 360 graden uitzicht over de omgeving. We gaan verder en belanden in het plaatsje Serta en staan naast de Romeinse brug, Ponte Romana. Het is een prachtige plek. Aan de overkant van de rivier lunchen we bij restaurant Ponte Romana. We staan hier met vele Portugezen te wachten voor een plekje in het restaurant. Het wachten was zeker de moeite waard.  s' Avonds trekt Johanna het keukenkastje open en valt er een flesje witte peper op de vloer stuk. We proesten de hele avond en nacht!

Maandag 6 maart, we staan op met regen en we besluiten een bergetappe re rijden. Niet zo'n goed idee want op zo'n 500 mtr. hoogte belanden we in de wolken! Toen ook nog onze "Truus" ons letterlijk het bos in stuurde besloten we terug te gaan en onze weg via de vertouwde N2 te vervolgen. We belanden in Lousa, bij Leo en Gerwien in de achtertuin! We staan tussen de olijfbomen en het toilet is nog zoals vroeger bij ons in een "tonnetje".

1. Bert en Jolanda:
    8 maart 2023
    Zo beleef je nog eens war, mooie verhalen en foto's, nog veel plezier
  2. Fokkelien:
    8 maart 2023
    Wat weer veel belevenissen😅
    Ik denk je niet dat jullie op het tonnetje gaan.
    Hoop wel dat jullie het zonnetje vaker gaan zien. En wij natuurlijk ook.
    Verder geen nieuws hier.
    Veel plezier verder, ik geniet van jullie verhalen en reis stiekem mee.
    Lieve knuffel Fokkelien
  3. Albert ten Cate:
    12 maart 2023
    Leuk dat we naast jullie staan . Deze eerste is leuk
  4. Jos:
    13 maart 2023
    Dank je wel voor de mooie dronebeelden. We hebben de video geplaatst. We wensen jullie nog een fijne en goede reis! Groetjes, Jos en Johanna
  5. Albert ten Cate:
    13 maart 2023
    Graag gedaan en wie weet tot ziens. En jullie oorden goede reis en gezonde thuiskomst.
    Groeten Albert en Dies