De ontdekking van een ander Portugal!

3 maart 2023 - Évora, Portugal

Donderdag 23 februari, het is middag voordat we zijn aangekleed om op stap te gaan want het is morgens echt te koud om je bed uit te komen! Dus eerst de krant lezen in bed! En daarna een geroosterd broodje in de koekenpan met een gebakken eitje erbij. Daar warm je van op😏 Daarna gaan we dan uiteindelijk op stap om Castro Verde te ontdekken. Het dorpje is zeker de moeite waard om te bezoeken met z'n mooie Basiliek Nossa Senhora de Conceicao. We kijken onze ogen uit naar de mooie versierde tegelwanden (azulejos) van de Basiliek. Wanneer we verder lopen genieten we van een mooi lommerrijk plein met prachtige banken weer bekleed  met de azulejos. We eindigen de dag bij een lokaal restaurantje waar we Lombinhos de porcoc/ coentros e mel eten. De knoflooklucht blijft nog wel een paar dagen aanwezig🤣

Vrijdag 24 februari, we besluiten op zoek te gaan naar het bijzondere steppengebied Campo Branco! Het is een beschermd natuurgebied. Wanneer je dit gebied bezoekt wil je graag de grote trap spotten, de otis tarda. Dit is een bedreigde en dus zeldzame vogel die op de Campo Branco leeft. We hebben ons laten informeren door de plaatselijke VVV en volgens hun was de weg ernaartoe slechts 7 km. Maar na 4 km besluiten we terug te gaan omdat de kopjes in de kast wel erg tegen elkaar te keer gaan😮 Ontzettend jammer. Maar niet getreurd en we rijden door naar Barragem de Roxa een geweldige plek bij een stuwdam. De herder loopt hier met z'n geiten en wij staan met zo'n 8 campers op een oppervlakte van zo'n 3 ha.

Zondag 26 februari,  wat hebben we genoten van deze mooie rustige plek! Maar helaas moeten we vertrekken. We zijn water nodig en moeten water lozen. Ook onze etens voorraad begint te slinken. We vertrekken met pijn in ons hart❤ Op naar de volgende plek! We belanden op een mooie kleine stadscamping in Ivora. En ook híer staan we aan de rand van een mooi natuurgebied. Maar wel met een hek om de camping 😏

Maandag 27 februari,  het is prachtig weer en we besluiten om er maar een wasdag van te maken. Het bijzondere van deze dag is dat onze schoonzoon Thomas jarig is! Daar drinken we dan een glaasje wijn op met een Pastel de Nata😋

1. Cisca en Marcel:
    4 maart 2023
    Hoi lieve vrienden

Ik smul van jullie leuke reisverhalen