In de tempel van Apollo

22 april 2018 - Delfi, Griekenland

Zaterdag 21 april, vandaag maar eens weer onze weg vervolgd. Een rit met prachtige vergezichten op de bergen en kust! En dan de vele groentinten en de gele bloeiende en geurende brem. Fantastisch! Bij Stilida aan een haventje met idyllische vissersbootjes hebben we onze broodjes gegeten. Na een half uur rijden kwamen we bij Themopolis. Hier komt 40 graden warm water uit de bergwand. Onderaan de berg is er gelegenheid tot zwemmen. Dit hebben we niet gedaan omdat het water veel zwavel bevat en dat stonk🤧Doorgereden naar Delphi waar we nu op een camping staan met zwembad!
Zondag 22 april, 'morgens vroeg op de fiets naar de opgravingen. Maar niet nadat we eerst een lekker zondagmorgen ontbijtje hadden genuttigd. We zagen het schattenhuis van Atheners, de tempel van Apollo en het Theater alles van 600 jaar voor Christus. Ook begrepen we dat Pythia, de spreekbuis van Apollo was, zij gaf raadselachtige kreten en gebaren door aan priesters. Deze vertaalden dat aan bedevaartgangers die bij de ingang van de tempel stonden te wachten. Een soort waarzegster dus. Het orakel van Delphi. In het museum stonden de prachtige beelden die bij archeologische opgravingen zijn gevonden! Beelden, en allerlei voorwerpen van 600 jaar voor Christus. Wauw! Bijzonder indrukwekkend waren de beelden van de sfinx, de Friezen ( de paarden), omfalos ( een konisch blok marmer dat de navel van de wereld voorstelt.) Na een inspannende dag nog even heerlijk gezwommen.

1. G.Veenstra:
    Mooie reis. Lekker genieten. Groetjes Mia Gerrit
  2. Jos:
    22 april 2018
    Een tip, mooi land voor motorrijders!
  3. Fokkelien:
    22 april 2018
    Wat prachtig allemaal zeg! En jullie weten de locaties voor de camper wel uit te zoeken! Fijn dat jullie zo genieten! Lieve groet van Harry en Fokkelien
  4. Gosse en Judith:
    22 april 2018
    Het ziet er allemaal prachtig uit, genieten!
  5. Anneke Geugies & Jan Kuipers:
    23 april 2018
    We genieten ,op afstand , heerlijk mee.