Sluiten we ons aan bij de groep Fransen?

2 mei 2018 - Githio, Griekenland

Zaterdag 28 april, eerst op pad om waterschoentjes en muggenmelk te kopen! Het strand is tot nu toe kiezelstenen en keien. Dus een paar schoentjes is een verademing😶 De muggenplaag wordt ook een beetje een obsessie😣 Maar de inkopen zijn gelukt, waterschoenen in de goede maat en muggenmelk. Daarna ging Johanna naar de kapper en dit blijft een bijzondere gebeurtenis🤔 Zonder elkaar te kunnen verstaan, toch de goede haarkleur toe te passen. Voor mij was dit de ultieme kans om de restaurantjes te testen. En wauw, restaurantjes, waar de tafels en stoeltjes letterlijk op het zandstrand staan. Na een Griekse specialiteit, Taramas salade, met gamba's in een tomaten,feta, dressing, konden we er weer een poosje tegen. Nog even lekker gezwommen.

Zondag 29 april, op de fiets naar Nafplion, dit was tot 1934 de hoofdstad van Griekenland, smalle steegjes, fraaie Venitiaanse en middeleeuwse woningen. Mooi, maar wel erg toeristische. Maar gelukkig was er er (tip van een Nederlander) een wandeling langs de prachtige kust. Halverwege konden nog heerlijk zwemmen. Na terugkomst op de de camping waren alle andere campergasten vertrokken en hadden we het rijk alleen. Heerlijk, de benen omhoog en een lekker glas wijn hadden we wel verdient. Tot.......er plotseling 48 équipes van een Franse off the Road groep ons veldje kwamen oprijden! Buggy's, quards, SUV's en Renaultjes 4. We hadden wel wat te kijken! Helaas hadden we geen WiFi en geen warm water meer om te douchen 🤔 Met de rust was het ook gebeurd, gelukkig gingen ze tegen half 2 naar hun tentjes😴

1. G.Veenstra:
    2 mei 2018
    Mooi man. Verassend
  2. Groeten Bert en Jolanda:
    4 mei 2018
    Kun je beter je eigen pad volgen in plaats van de Fransen volgen