De goden verzoeken!

19 april 2018 - Kala Nera, Griekenland

Maandag 16 april, begon bewolkt. We besloten het eiland Sithonia te verkennen. Onderweg troffen we een Macedoniër die in Raalte was geboren. Hij had samen met zijn ouders nu een reisbureautje aan het Ohridmeer in Macedonië. We genoten van de prachtige uitzichten op bergen en baaien. Daarna richting Olympus, de heilige berg waar Zeus samen met zijn broers en zusters woonde. Bij Thessaloniki gooide Zeus letterlijk water van boven, het begon te regenen. We reden door naar Platia Ammos en staan nu in een olijfgaarde bij een Taverne. De mevrouw sprak geen enkel woord buiten het Grieks. Toch heeft ze lekker voor ons gekookt. Hoe we hier morgen nog weer wegkomen is echter voor Johanna nog een vraag😰

Dinsdag 17 en woensdag 18 april, onze weg vervolgt naar Volos. We staan op een prachtige en nette etage camping SIKIA. Met uitzicht op de Egeische zee. De volgende dag een wandeling gemaakt naar het Piliongebergte vanaf de camping. De bedoeling was om naar het bergdorpje Miles te lopen, een tocht van ongeveer 3.5 uur. Maar na 4 uur wandelen  kwamen we echter in een dorp genaamd Pinakates. Twee dorpjes verder dan Miles🤔.Het was een prachtige tocht tussen de olijfbomen door en de vele kleurende en geurende bloemen. En de vele soorten vlinders. Gelukkig vertrok hier ook een bus en kwamen we zo voor donker op de camping terug.

1. Marja:
    19 april 2018
    Kan me voorstellen dat je nog even blijft op dit idyllische plekje!
  2. Henny F B:
    20 april 2018
    Fantastisch land. Prachtig plekje om te genieten. Leuke hangmat Johanna!
    Hartelijke groeten vanuit het zonovergoten Emmen!!