Een bijzondere ontmoeting bij de burcht.

6 mei 2018 - Pílos, Griekenland

Zaterdag 5 mei, vandaag besloten we om naar een middeleeuwse burcht, een ruïne van een oud kasteel te gaan. Het staat op een soort schiereiland zo'n 300 mtr. boven zeeniveau. Nadat we eerst een mooie fietstocht hadden gemaakt door de Gialova Lagoon. Daarna een klim van 45 minuten. We genoten van het prachtige uitzicht over zee, baai en Lagoon ( foto). Daar boven sprak een jongeman ons aan die zich voorstelde als Douwe. Hij was samen met zijn vrouw Vinaya en dochtertje Anna-Beitske van 3. Vinaya had de enkel verstuikt en Douwe vroeg ons naar een vlakkere/makkelijker weg naar beneden. Als goed "naoberschapshulp" zijn we gezamenlijk naar beneden gegaan. Johanna met hun watertas en de kleine meid voorop, en ik met hun rugzak. Douwe als ondersteuning van Vinaya. Johanna en Anna-Beitske gingen ons na een tijdje al behoorlijk vooruit. Maar we we konden ze volgen door hun gezang samen. Dat ging van, Lang zal ze leven tot Sint Maarten, Sint Maarten! We verwonderden ons hoe de kleine meid naar beneden kwam. Het bleek dat zij een nog groter avontuur beleven dan wij. Ze zijn op weg naar India, waar Vinaya's ouders vandaan komen. Twee jaar willen ze over deze lange reis doen. Na onze reisloggers te hebben uitgewisseld, namen we in een baaitje beneden afscheid van elkaar. Ja volgers, zo kunnen wij de eerste tijd ook genieten van een reisblog.
PS. Beterschap en een goede reis, Vinaya, Douwe en dappere Anna-Beitske.

1. Trijntje:
    Inderdaad een bijzondere ontmoeting
  2. Astrid:
    6 mei 2018
    Dat is het leuke aan reizen: je weet nooit wie je gaat ontmoeten
  3. Henk en Margo:
    6 mei 2018
    Jos en Johanna van harte gefeliciteerd met jullie 40 jarig huwelijk.
    Wij genieten ieder keer weer van jullie verhalen en foto's
    Wat een belevenis. Geniet er nog van.
    Groet Henk en Margo
  4. Henk en Lien:
    6 mei 2018
    Van harte gefeliciteerd met jullie 40 jarig huwelijk. Fijn jullie prachtige reis en avonturen
    te volgen. groetjes Henk en Lien
  5. Marja:
    7 mei 2018
    Mooie plek om jullie huwelijksverjaardag te vieren. Gefeliciteerd
  6. Henny F B:
    7 mei 2018
    Ook van ons de felicitaties met jullie huwelijksdag! Fleurige bloemen erbij en een goed glas wijn! Fantastische reis en leuke ontmoetingen al was het voor Douwe even wat minder. Nog veel reisgenoegen en we blijven jullie volgen! Hartelijke groeten uit het zonnig Emmen