Bezoek aan de Algarve.

19 februari 2023 - Silves, Portugal

Maandag 13 februari,  we dachten op een goedkope manier data te kunnen gebruiken door een Portugese simkaart te kopen. Nadat we gisteren al een tijd bezig zijn geweest  om de kaart te activeren lukt het ook vandaag niet. Frans heeft voor ons al 3 keer de tele. com.  gebeld en gezegd dat we code moeten hebben. Helaas lukt het ons niet en we komen er uiteindelijk zelf achter dat het reserve telefoontoestel te oud is! Ten einde raad besluiten we de simkaart in mijn telefoon te stoppen en wonderwel doet hij het nu!

Dinsdag 14 februari. Valentijnsdag! Johanna werd deze nacht aangenaam verrast met huiduitslag over het gehele lichaam. Gelukkig kunnen we dezelfde dag terecht bij een arts in Carvoero. Het blijkt een allergie te zijn, maar waardoor weten we tot op heden niet. We krijgen medicijnen voorgeschreven en ze slaan onmiddellijk aan.

Woensdag 15 februari, we vertrekken uit Portimao en we bedanken Frans en Marijke voor hun gastvrijheid. Het was fijn om elkaar te hebben gezien en gesproken! We reizen verder naar Lagos waar we opnieuw vrienden ontmoeten, Cisca en Marcel. Zij passen op een huis met vier honden. We worden getrakteerd op een heerlijke Portugese lekkernij, Pastel Nata! Verukkeluk😋. We gaan 's avonds heerlijk uit eten en laten ons verwennen met heerlijke vis. We brengen de nacht door in onze camper op het "landgoed" van Cisca en Marcel.

Donderdag 16 februari, de zon schijnt😃 en we gaan 's middags met z'n vieren naar het strand voor een wandeling. Aan het eind van de middag naar Lagos stad om een pet voor mij en een hoed voor Johanna te kopen want het is vandaag stralend zonneweer😎

Vrijdag 17 februari, we raken niet uitgekletst  en het is in de middag dat we vertrekken en afscheid nemen van Cisca en Marcel. Dank jullie nogmaals voor jullie gastvrijheid!  We zoeken eerst een garage want één van de lampen is stuk. We vervolgen onze reis naar Silves. Het is erg lastig een plekje te vinden voor de camper in de Algarve. Het is ontzettend druk met camperaars. Maar gelukkig vinden we een plekje bij Casa Zambeek, we staan op het erf met vijf camperplaatsen. We hebben stroom, WiFi en mogen zoveel sinaasappelen,  mandarijnen, bananen en citroenen plukken als we willen. Wanneer we moe en voldaan zijn gaan we gelijk  met de "kippen op stok".

Zaterdag 18 februari,  we besluiten een wandeling te maken naar Silves.  Lang een drukke  weg is niet zo fijn. Op de terugweg gaan we "binnendoor". Prompt  verdwalen we, en we worstelen ons door beekjes en klimmen de heuveltjes op maar helaas komen we steeds niet op het goede pad. Uiteindelijk weer terug gelopen naar de drukke weg.