Sevilla

20 oktober 2018 - Gelves, Spanje

Vrijdag 19 oktober, we hebben een mooi plekje gevonden in een haventje in de buurt van Sevilla, "Puerto Gelves" Vanaf deze plek kunnen we rechtstreeks met de bus naar Sevilla. We hebben van tevoren een stadsrondleiding geboekt. De Zweedse Paola liet ons deze mooie stad zien die onder de Moren haar eerste bloeiperiode had. Men beweerd hier dat Columbus in 1492 vanuit Sevilla vertrok om Zuid-Amerika te ontdekken. Zodoende werd Sevilla in de 16e eeuw de belangrijkste en grootste haven met goederen uit Amerika. En beleefde een nieuwe bloeiperiode. Zeker de moeite waard om te bezoeken zijn het ALCAZAR, het koninklijk paleis, de Kathedraal samen met zijn toren de Giralda. Ook de bijzondere El Salvador (kerk) en het Plaza de Espana zijn een bezoek waard. Op dit laatste plein werd in 1992 de wereldtentoonstelling Expo geopend. We hebben genoten van deze mooie stad en van zijn vele tapas bars😋

1. Gosse en Judith:
    20 oktober 2018
    Heerlijk tapas...mmmm!
  2. Albert Jeurink:
    21 oktober 2018
    Inderdaad een mooie stad, samen met Anja een week genoten van alle bezienswaardigheden, en het mooie weer.
  3. Groeten Bert en Jolanda:
    21 oktober 2018