De Douro

15 maart 2023 - Peso da Régua, Portugal

Maandag 13 maart, na een fijne camperstop vertrekken we toch maar weer. We rijden via een mooie route langs de rivier de  Douro naar Pinhao! We belanden bij een prachtig station met 24 azulejos met afbeeldingen en landschappen van de Douro. We besluiten de trein te nemen naar Pocinho langs de mooie Douro. We belanden in Pocinho ( Fino del Mondo) een dorp met nog geen 100 inwoners ( google het maar) Het einde van de spoorweg! De eerste trein terug gaat echter pas over 4 uur🙄 Dus eerst maar lunchen bij een plaatselijk restaurantje en heerlijk gezegd dit was volgens Jofhanna het beste restaurant tot nu toe😋 Maar ja wachten op de trein terug duurt lang! Wanneer we terug zijn in Pochino moeten we nog naar onze gereserveerde wijnboer via portugaleasy camp. En ja hoor, we moeten weer de berg op! Klimmen, klimmen en klimmen over smalle weggetjes. Het is inmiddels donker en belanden op een steile helling naar beneden voor een dicht hek. Tja🤔 Gelukkig kwam een wijnboer ons redden en bracht ons naar de goede plek! Een mooie plek! Wauw!

Dinsdag 14 maart, bij daglicht rijden we terug door het Dourodal en belanden in Peso da Regua het centrum van  de Douro Vallei. Een prachtige plek direct aan de Douro en we genieten van de zon😎 Tegen vieren gaan we naar het stadje om dan toch eindelijk de port te gaan proeven die de Douro beroemd heeft gemaakt! Wanneer we terug komen bij de camper zien we het volgende probleem 😨 Een "camper" die niet tegen de helling omhoog kan! En morgenvroeg moeten wij!!!

1. Albert ten Cate:
    15 maart 2023
    Ja , prachtig stationnetje in Pinhão.
    Ben benieuwd hoe de helling gaat. Maar zal wel loslopen
    Groeten
    Albert en Dies
  2. Fokkelien:
    15 maart 2023
    Prachtig stationnetje! Jullie beleven toch ook altijd wat en het kont altijd weer goed. Heerlijk om zo mee te reizen. Veel plezier nog. En dat portje smaakt hier ook goed hoor.
    Groetjes van ons x