Van Bari naar Taranto

19 april 2024 - Vernole, Italië

17 april, na een heerlijke nacht te hebben geslapen in onze camper komen we er achter dat de koelkast niet heeft gekoeld. We gaan op zoek naar een camperbedrijf in Bari. We werden zeer vriendelijk geholpen en wat bleek? Omdat er lang geen stroom op de camper had gezeten duurt het zeker 36 uur voordat de koelkast de juiste temperatuur heeft😏 Dus gelukkig geen groot probleem. We rijden door naar Monopoli aan de kust, waar we in het najaarook al waren. Echter het waait behoorlijk. We rijden verder langs een mooie route met bloeiende kersenbomen en olijvenbomen met talrijke kleine olijfjes aan de bomen, richting Conversano. We overnachten bij een olijfboer.

18 april, rijden we naar Taranto een stad aan westkant van de "hak" van Italië. Het is ontzettend moeilijk om hier een parkeerplaats te vinden voor de camper. Uiteindelijk lopen we nog 3 km. om in het centrum te komen. We besluiten om nu toch maar te lunchen. Bij een piepkleine trattoria worden we verwend met heerlijk Italiaans eten. Aan het eind van de dag rijden we naar een plekje net buiten de stad waar we een prachtig uitzicht hebben op de stad en haven. In plaatst van uitzicht op cruiseschepen (Noorwegen)  kijken we naar oorlogsfregatten.

1. Gosse en Judith:
    19 april 2024
    Zet de wijn naar koel!!!! Proost! Op een heerlijke vakantie.
  2. Albert:
    19 april 2024
    Ja lekker eten in Italië ,🤌dat moet lukken, goede reis gewenst
  3. Marja:
    20 april 2024
    Ik ga weer met veel plezier jullie reisblog lezen! Ik wens jullie een mooie reis, en dus jaloers makende verslagen! En vooral de mooie plaatjes van Johanna maken het compleet!!!

Jouw reactie