Blue Eye

3 mei 2024 - Sarandë, Albanië

Donderdag, 2 mei. Vanmorgen werden we wakker met regen en de bergen waren verdwenen in de wolken. We overleggen, durven we het aan om over de berg naar Sarante te rijden? Rijden we dan in de wolken? We besluiten te gaan rijden. Via een prachtige bergweg SH78 en de SH99 naar Sarante. Het is een adembenemende mooie tocht! Zoveel bloeiende planten en struiken. Wanneer we een stop maken staat er voor een een NL personenauto met een wit kentekenbord. Waarom? Het is een jongen die onderweg is naar China en om niet teveel op te vallen heeft hij een wit kenteken. Soms rijdt ik wel zo'n 50% te hard. Ik rijdt 30 km. maar 20 km. is toegestaan ☺️ Onderweg komen we langs Syri i Kalter, oftewel het Blauwe Oog. Hier stuwt een bron 6 kubieke meter water per seconde omhoog. Het is een magisch gezicht, dit heldere donkerblauwe water. Het wandelpad ernaar toe was te zwaar voor Johanna vanwege haar knie en heup probleem. Dus was ik dit keer ook de fotograaf🙃 Johanna zegt dat het echte kunstfoto's zijn geworden 😂 Aan het eind van de rit komen we aan in Sarante. We staan op een camperplek aan een rivier en de zee. Aan de overkant kijken we op Corfu.

1. Cisca en Marcel:
    3 mei 2024
    Wauw de foto’s spreken voor zich !
  2. Willemijn Ahlers:
    3 mei 2024
    Prachtig om te zien.
  3. Lucie:
    6 mei 2024
    Schitterend daar zeg. Grappig vanaf Corfu keken wij op Albanië.

Jouw reactie