Sarande -Orikum

4 mei 2024 - Orikum, Albanië

Vrijdag 3 mei we verlaten Sarande en gaan op zoek naar een strandtentje bij Borsch. Zo'n 50 km. verderop. Een Duitse buurman attendeerde ons erop. Wanneer je daar ging eten mocht je ook daar overnachten. Wanneer we op de SH8 een paar keer de afslag misten of de steile helling niet wilden nemen vinden we uiteindelijk een weggetje die uitkomt op het strand. Helaas hebben we geen 4x4 W camper. We rijden stapvoets door. Op het strand zijn ze druk bezig met het opbouwen van strandtenten. Wanneer we het tentje bereiken die we zochten is deze gesloten.😱 Naast het tentje ontdekten we een pad. We dachten een snellere en betere weg te hebben ontdekt terug naar de SH 8. Niets was minder waar. Het bleek een wandelpad te zijn🫣 We moesten door(rijden) want we konden niet omkeren. Niet alleen kan de camper door de wasstraat, ook zitten er een aantal krassen op. Terug op de SH8 rijden we in relaxte stand door naar Vlore. Een prachtige kustweg, tot meer dan 1000 mt. omhoog.  Als we op een eenvoudige familiecamping aankomen heb ik echter last van mijn schouders en armen van het sturen. We sluiten de dag af met een heerlijke vismaaltijd en een lekker glas wijn!

1. Frans Vinke:
    Dag Jos,
    Alweer een alternatieve route?
  2. Nanny:
    4 mei 2024
    Haha, wel weer een mooi verhaal voor de blog!
  3. Gosse en Judith:
    4 mei 2024
    De camper heeft heel wat te stellen met jullie. 🤣
  4. Lucie:
    6 mei 2024
    Ik zie t voor me jullie op het wandelpad

Jouw reactie