Twee dagen tussen hemel en aarde!

10 april 2018 - Kastraki, Griekenland

Maandag 9 april,
vandaag gaan we op weg naar het Pindosgebergte. Alleen "Truus" (navigatie) was in de war. Wilden we over autowegen, komen we over bergpassen. Willen we over bergpassen komen we over autowegen. Volgens ons kan "Truus" geen Grieks. Is trouwens ook een moeilijke taal voor ons. Daardoor meer dan 70 km. omgereden en zo kwamen we te laat voor de traditionele dansen die bekend zijn op Tweede Paasdag in Kalambaka. ( Het Griekse Pasen is een week later dan bij ons)

Dinsdag 10 april,
Vanaf onze camping Vrachas-Kastraki (zeer aan te bevelen!) lopend op weg naar de Meteora kloosters. Meteora betekent "zweven in de lucht". Deze kloosters staan op pieken van zandsteen soms wel tot op 400 mrt. hoog. Vanaf 1100 na Christus kwamen de eerste monniken hier en bouwden hier kloosters op deze pieken. Zo waren ze niet alleen dichter bij God maar ook beter beschermd voor aanvallen van Turken en volkeren van de Balkan. Vandaag 2 kloosters bezocht, de Agios Nikolaos Anapafsas en het Metamorphosis "Groot Meteoron". 5.5km. klimmen en 5.5 km. dalen. Het laatste was geen probleem😊 Onderweg genoten we van de vele vlinders en één schildpad die ons pad kruiste. Dit is onze eerste keer op het vasteland in Griekenland en we zijn zeer verast door de vriendelijke Grieken. We kregen onderweg veel tips van wat we wel of niet moeten bezoeken in Griekenland. Veel tips gehad van Dimitra ( een mooie Griekse dame) En een lieve oudereGriekse dame die ons heerlijke traditionele bonbon aanbod.

1. Willma hemsteede:
    10 april 2018
    dag lieve buurtjes, wat klink dit allemaal heerlijk! Griekenland is prachtig en met het mooie weer boffen jullie. Hier is inmiddels de zon achter de wolken weg en is het goed vertoeven in de tuin, blote voeten kunnen weer! Leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen. lieve groete
  2. Astrid:
    10 april 2018
    Ja die Meteora kloosters zijn mooi he. Zijn we jaren geleden ook eens geweest. Geniet er nog van.
  3. Hammyentineke:
    Hallo Jos en Johanna,

jaren geleden was ik met mijn zus op het vasteland van Griekenland,
    Wat prachtig!, met als hoogtepunten de Meteora kloosters en Olympia.
    Zo te lezen/zien genieten jullie volop.
    Veel plezier,
    Groet, ook van Hammy
    Tineke
  4. Han Prinsen:
    11 april 2018
    Prachtige foto's, schitterende omgeving! Heel veel plezier in het mooie Griekenland,
    Groeten Ina en Han
  5. Willemijn Ahlers:
    11 april 2018
    Hallo Johanna en Jos,
    Bedankt voor jullie mooie verhaaltjes. Ze geven een mooie indruk.
    Een hele belevenis zo rond te trekken. Het zonnetje aan de blauwe hemel. Wie doet je wat.
    Ook mooi zoals al die culturen beschreven worden. Geniet er van.
    Met warme groet,
    Inge & Willemijn