Van Porto-Vecchio naar Bonifacio.

9 oktober 2021 - Bonifacio, Frankrijk

Dinsdagmorgen, het is heerlijk weer en we pakken de fiets om de stad Porto-Vecchio te bezoeken. Het is een behoorlijke pittige klim! Daarbij is het hier op het eiland zeer lastig fietsen. Weinig wegen voor alle soorten verkeer. Het is oppassen geblazen voor fietsers. We maken een afspraak bij een kapsalon waar we om 14.00 uur terecht kunnen. We schrokken wel behoorlijk bij het afrekenen😨 Terug bij de haven was het een drukte van belang. Bleek hier een controlepost te zijn van de Corsica-Tour voor Historische auto's.  Mooi gezicht, oude Mini's, Renault Alpine, en Porsche Careras. Terug op de fiets naar onze camping waar we nog even kunnen genieten van de zon bij het zwembad.

Donderdag rijden we via een mooie route richting Bonifacio, het zuidelijkste puntje van Corsica. Het is lastig zoeken naar een plekje voor de camper. Inmiddels zijn er veel campings gesloten en die nog wel open zijn is de service minimaal. Uiteindelijk vinden we een plek.

Vrijdagmorgen gaan we de stad Bonifacio bezoeken. Een prachtige stad met adembenemende mooie uitzichten op Sardinië. Natuurlijk moeten we hier de heerlijke vis proeven!

1. Fokkelien:
    9 oktober 2021
    Klinkt weer als een heerlijke vakantie! Lekker genieten samen. Lieve groet van
    Harry en Fokkelien
  2. Ina:
    9 oktober 2021
    Geniet nog even van de vakantie!
  3. Bert en Jolanda:
    12 oktober 2021