Een feestje!

8 mei 2017 - Srednjobosanski kanton, Bosnië en Herzegovina

Zaterdag 6 mei, we zijn 40 jaar getrouwd, en we hebben besloten om hier een mooie dag van te maken! Een heerlijk ontbijt in het zonnetje. Onze campingbaas Gaga heeft ons vanmorgen naar Mostar gebracht, zodat Johanna haar nette jurkje aan kon trekken. En zoals gebeurt op een trouwdag, eerst een bezoek aan de kapper. Je weet niet wat je ziet, 50 jaar terug in tijd! Als Johanna om 12 uur de kapsalon in gaat besluit ik om ook maar een kapper op te zoeken. Er zijn 2 heren voor mij aan.Om 14.00 kom ik er uit, weliswaar geknipt en geschoren voor slechts € 7,50. Het ziet er dan ook niet uit. Intussen was Johanna al lang klaar bij haar kapper en zeer ongerust. Ze wist niet bij welke kapper ik was. En ik had geen telefoon bij me. Ze maakte zich grote zorgen, dacht dat ik er toch vandoor was gegaan na 40 jaar! Daarna de stad bezocht. Dit was best wel indrukwekkend, een stad in opbouw na een volledige verwoesting van begin jaren 90. Er is nog heel veel werk te doen. Daarna de oude stad bezocht, waarvan de Stari Most (stenen brug) het meest inponeerde. Verder was voor ons deze oude stad 1 groot toeristisch circus. 's Avonds heerlijk gegeten bij een restaurant van een vriend van Gaga. Hier zijn we heerlijk verwend met traditioneel gerecht uit Bosnië. Gaga bracht ons heerlijk weer terug in ons 4 wielen huis.
Zondag. De bedoeling was om er vandaag een rustig dagje van te maken op onze mooie camping langs de rivier. Echter vanacht drie onweersbuien en om negen uur regende het nog.We besloten om er een reisdag van te maken. Na 20 km. rijden kwamen we langs een Roma-markt. We besloten om hier eens te gaan kijken. De camper op betaald parkeren gezet.( Wij waren de enige, op wat rotzooi na) Komt er een man naar ons toe en vertelt ons dat we beter de camper kunnen verplaatsen tot bij de man van de entree. Want hij betwijfelt dat als we terug komen van de markt onze camper er dan nog wel staat. Het was een interessante markt.
Onderweg veel steenhouwers tegengekomen. Bij 1 van hen nog een marmeren sokkeltje gescoord voor Johanna's beeldje.
Erg veel kapot geschoten huizen en gebouwen gezien uit de oorlog. Ook valt het ons op dat Bosnië een land is dat nog echt ver achterloopt vergeleken met Kroatië. Ondanks dat je niet vrolijk wordt van dit land, zijn we toch blij dat we dit land hebben kunnen bezoeken.

1. Anneke Lubbers:
    8 mei 2017
    Van harte met jullie trouwdag,
    Ook onze kaarten zijn reeds gedrukt !!
    Fijne reis nog,
    Groetjes van uit Emmen
  2. Henk en Lien:
    8 mei 2017
    Van harte gefeliciteerd! Aan de mooie foto's te zien zijn jullie weinig veranderd in 40 jaar. Nog vele plezierige belevenissen gewenst, maar wel goed op je camper blijven passen!
    grts Henk en Lien
  3. Jolanda:
    8 mei 2017
    GEWELDIG WAT JULLIE ALLEMAAL MEEMAKEN.
    [ Dit moest even groot ) Prachtig mooi daar. Gr. Bert en Jolanda
  4. Anneke Geugies & Jan Kuipers:
    8 mei 2017
    Nog van harte gefeliciteerd.
    Prachtig om even mee te kijken.
  5. Marja:
    9 mei 2017
    40 jaar! Wat een tijd! Gefeliciteerd. Mooi dat jullie deze dag bijzonder gemaakt hebben.