Aan die scho'ne Blauwe Donau! 2

18 mei 2017 - Passau, Duitsland

Woensdag dan toch echt op de terugreis. We vertrokken via Slovenië en Oostenrijk naar Passau in Duitsland. Onderweg meer tunnels dan daglicht gezien. Twee keer onderweg controle op gewicht en een keer ook vignet Slovenië. De wereld wordt anders, niet leuker. De eerste camperplek was vol. Niet verkeerd want de tweede was mooier. Echter geen vers water, we hadden de tank voor het gewicht leeg gegooid in Kroatië. Dus terug naar de eerste camperplek om water te tanken. 's'Avonds heeft Johanna een maaltijd bereid voor 4 personen. Ja onze buren hier, uit Annen afkomstig, aten mee.
Donderdag vroeg op, want de zon scheen ons om 6.00 uur in de ogen. Om 8.00 uur broodjes gehaald en om 9.00uur op de fiets. De eerste etappe van Passau-Wenen die we zo'n 15 jaar geleden met Henk en Margo hadden gefietst. Eerst fietsen we het verkeerde dal in, het Inn Tal, maar gelukkig kwamen we er spoedig achter dat we toch de Donau moesten volgen. Halverwege kreeg ik een lekke band en moest de binnenband vervangen. Hierdoor misten we de boot waarmee we terug konden varen naar Passau. De volgende boot vertrok om 19.00 uur zodoende kwamen we 's avonds om 21.00 uur terug bij onze camper. 12 uur onderweg, 78 km. gefietst en de terugweg met de boot. Het was een geweldige dag mede door de temperatuur van rond de 28 graden.
Vrijdag vroeg vertrokken richting Wurtzburg omdat het een bloedhete dag zou worden. 4 uur gereden waarvan 1 uur in de file gestaan. We staan op een mooie camping aan de Main in Ochsenfurt. Alleen de zon heeft plaats gemaakt voor wolken en regen. Gelukkig hebben we weer water, elect. en een lekkere douche.

1. Jolanda:
    21 mei 2017