Dank je wel voor de storm........

29 april 2017 - Trogir, Kroatië

Woensdag. Van Starigrad naar Biograd. Dit klinkt Russisch, maar we zitten nog steeds in Kroatië. Alhoewel Johanna zegt, dat de mensen hier op Russen lijken. Ook de taal kunnen we niet verstaan dus het zou Russisch kunnen zijn.
Onderweg een bezoek gebracht aan Zadar. De Anastatisiakathedraal bezocht. Erg mooi. Daarna op zoek naar het Zeeorgel en Het groeten van de zon van Architect Nicola Basic. Onder de brede witte marmeren trappen die de zee in lopen, produceert een stelsel van pijpen op natuurlijke wijze akkoorden doordat de golven lucht door de pijpen drukken. Bijzonder, vooral omdat het vandaag flink stormde! Naast het orgel bouwde hij Het groeten aan de zon, bestaande uit 300 glasplaten die interessante lichteffecten produceren.
Donderdag. Koningsdag! We hadden zo'n mooie lieve kleine campingplek met schitterend uitzicht. Maar het weer was slecht, nog wel droog maar veel te veel wind! Dus onze prachtige route vervolgd ( D8) Een kleine omweg gemaakt naar Het nationaal Park Krka met z'n spectaculaire watervallen. Aan het eind van de dag nog even naar Trogir. Dit is een klein eilandje even uit de kust, via een brug te bereiken.
We dachten iets nieuws te hebben ontdekt! Helaas, de oude Grieken, Byzantijnen, en de Romeinen waren ons voor.... Maar of zij ook zo heerlijk hebben gegeten daar? En Johanna? Die heeft gewoon de hele dag stoïcijns in het Oranje rondgelopen!
Vrijdag. Eerst wilden we nog op deze plek blijven, we hadden namelijk een nieuw vriendje! (Foto) Maar omdat het weer niet optimaal was, veel wind, besloten toch maar door te reizen naar Dubrovnik.

1. Marja:
    29 april 2017
    Leuk, een vink op de stoep. Klopt het ook aan je raam voor een korstje brood;))
  2. G.Veenstra:
    30 april 2017
    Trogir ben ik ook geweest voor mijn werk. Prachtig plaatsje.