San Remo 1

15 oktober 2016 - Sanremo, Italië

Vrijdag op de fiets naar de stad San Remo. Een mooi fietspad aangelegd op een vroeger treinspoor. Nieuwsgierig als we zijn volgenden we het spoor verder buiten de stad Een prachtig traject, vlak langs de middellandse zee (Bloemenriviera) door tunneltjes. Totdat de hel losbarst! Op zoek naar een schuilplaats, die we vonden in een gesloten strandtent, hebben we de onweers, dikke hagelstenen en regenbuien afgewacht. Na 1.5 uur zijn we toch maar terug gefietst naar de stad, waar na een tijdje gelukkig de zon weer doorbrak.
Een mooie wandeling gemaakt door het middeleeuwse stadsdeel La Pigna met zijn smalle straatjes en kleine huisjes. Op de top van de heuvels ligt de kerk Madonna della Costa, waar je een prachtig uitzicht hebt op de jachthaven met zijn "scheepjes" van enkele miljoenen.
Ook bezochten we de villa van Nobel, de Kathedraal San Siro en het Casino.

1. Nanny:
    15 oktober 2016
    Heerlijk! Lekker genieten in la bella italia!!
  2. Marja:
    16 oktober 2016
    Na het zien van de fantastische foto's kan het niet anders zijn dan dat jullie het daar geweldig hebben!!
  3. Gosse en Judith:
    16 oktober 2016
    Heerlijk om met jullie mee te genieten!
  4. Trudy Hovestad:
    17 oktober 2016
    Jo en Jo, jullie hebben het zo te lezen echt naar jullie zin en zijn toch in Italië uitgekomen, Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met het gas afgelopen is. Hier gaat het goed. Kan mijn arm alweer wat gebruiken.Hechtingen zijn eruit gehaald en nu maar oefenen om hem weer recht te krijgen. De camper staat ,schoongemaakt van binnen en buiten door Jan, in de stalling.
    Jullie nog veel plezier met jullie leuke vakantie.