Riverside!

14 mei 2017 - Mrežnički Brig, Kroatië

Na een paar rustige dagen zijn we VRIJDAG vertrokken naar Midden Kroatië. Na een reis van ongeveer 70 km. zijn we nu beland op een mooie camping aan de rivier. We zien niet alleen vissen, eendjes met jongen en zwanen voorbijkomen. Maar horen kikkers en de meeste vreemde vogelgeluiden.

Zaterdag besloten we om maar weer eens lekker actief te worden. Een fietstochtje van 30 km, lijkt niets. Na 10 km. nemen we een colaatje. We overleggen, gaan we terug of gaan we door, want de Limburgse heuvels zijn hier niets bij. We gaan door. Gelukkig, want we zien naast een schitterend landschap vol met bloemen, enkele roofvogels en een stelletje Wielewalen. Als we rond 3 uur terug zijn kunnen we nog even genieten van de zon, want het is hier inmiddels behoorlijk warm!

Zondag. De fietstocht van gisteren heeft er flink ingeslagen, Johanna kon de uitslag van het songfestival niet afwachten en lag vroeg onder de wol. Om 9 uur vanmorgen vroeg ik of nu niet alleen haar nek maar ook haar rug zeer deed. Daarna ben ik op de fiets naar een supermarkt 5 km. verderop. Want de koelkast is aardig leeg na 12 dagen geen echte supermarkt. Vanmiddag lekker geluierd, en daarna de BBQ aan!