Van Pieterpad naar de Mosel radweg.

21 september 2016 - Klüsserath, Duitsland

Zondagmorgen op de fiets naar onze startplaats van het Pieterpad. We fietsen dwars door Venlo en de knooppunten zijn niet zo duidelijk als in Drenthe. We nemen koffie met heerlijke Limburg vlaai. De cafébaas is bereid om op onze fietsen te passen. We lopen via een mooie route door de dode armen van de Maas, heuvels, langs vele oude grenspalen, terug naar Venlo. Hier kunnen we nog even genieten van een cultureel festival. Helaas lukte het ons niet meer om deel te nemen aan de salsa workshops! Moe maar voldaan keren we terug aar onze camper.

Maandagmorgen na een grote schoonmaak van de camper binnen en buiten, gaan we alles inpakken en verlaten we ons warme kikkerlandje! Onze fietsen onderweg opgepikt en door. Via Zuid Limburg, de Eifel zijn we eindelijk naar het Zuiden vertrokken. Een stop gemaakt in Monchou, genoten van een "Strammer Max ", de calorieën moeten er natuurlijk wel weer bijkomen na 2 wandeldagen. .Daarna stoppen we pas in een bewolkt en koud Klusserather aan de Moezel.

Dinsdag ruhetag! Toch maar besloten om een rustig fietstochtje te maken. Om 12 uur al een col van de tweede en eerste categorie beklommen! Besloten om nu maar langs de Moezeloever te fietsen. Om drie uur waren we toe aan een drankje. Het toeval wilde dat we net langs een "Weinprobe" fietsten. Wel een aangenaam gesprek gehad met een stel Ossies, die fietsen van Metz naar Koblenz. Om zes vervolgden we onze tocht.

1. Nanny:
    Toeval? Jullie fietsen toch niet voor niets langs de Moezel? ;-P
  2. Erna:
    21 september 2016
    Heerlijk wat stralen de foto,s een rust uit
  3. Henk en Lien:
    21 september 2016
    Fijn dat jullie zo genieten! Mooie camperplaats naast camping Klusserath. Zijn jullie nog op tijd voor de wijnfeesten en vuurwerkshow! Prettige dagen aan de Moezel.