We zijn vertrokken voor onze nieuwe reis!

5 september 2017 - Esens, Duitsland

Moi lieve blog volgers, we zijn er weer. Vrijdagmorgen nog even naar de markt, de vloer in de was gezet en een laaste APK bij de huisarts. 's Middags vertrokken naar Greetsiel, Ost-Friesland. Een vissersplaatsje met mooie huisjes en gevels. Heerlijke vis gegeten bij Restaurant Moi-Moi.
Zaterdag, doorgereden naar Norddeich een plaats waar de boot naar Norderney en Juist vertrekt en waar de trein uit Munster stopt, gewoon omdat hier de WADDEN beginnen.
Zondag, de boot naar Norderney genomen en een fietstocht gemaakt op dit eiland. Eerlijk is eerlijk het kan niet tippen aan onze prachtige eilanden! 's'Avonds een kan koffie mee en nog genoten van de zonsondergang op de dijk!
Maandagmorgen de wekker gezet en op tijd naar de boot naar het eiland Juist. We hebben geluk er vertrekt een extra boot en hebben zo een half uur extra te pakken. Een mooi autoloos eiland, klein, maar met bijzondere Neoklassieke villa's. We genieten van een prachtige strand en het duintocht. Maar we hadden een probleem!!!!! Er ging geen boot terug!!!! Hebben wij weer. Na veel overleg ( we moesten terug vanwege drukke werkzaamheden) konden we teug met een vliegtuig. Jammer dat het een korte trip was, maar wel met prachtige uitzichten op de wadden! Wauw! Helaas duurde de tocht maar 5 minuten.....