Gdanks 1

26 september 2017 - Gdansk, Polen

Vanmorgen weer heerlijk genoten van de zondagmorgen lunch. Geen last gehad van de paddestoelen. Ze smaakten goed Jolanda! Om half elf hadden we een stadswandeling door Gdanks met een gepassioneerde gids. Ze wist ons zoveel te vertellen en te laten zien dat we pas om kwart voor twee terug waren.We waren zeer onder de indruk van de geschiedenis van deze stad en vooral ook van de kracht van de Poolse bevolking. Ja volgers het is hard werken hier. Maar gelukkig hebben we veel geleerd over de geschiedenis van deze stad. Daarna nog lekker genoten van de zon en heerlijk gegeten bij Basar een restaurantje aan de haven, waar je traditionele Poolse gerechten kunt eten. Maandagmorgen op de fiets naar Sopot, zeg maar het Scheveningen van Gdansk. Ook hier hebben ze een pier waarover je kunt wandelen. Op de terugweg nog even de Kathedraal van Olivia bezocht. Deze kerk heeft een schitterend orgel, met donker houtsnijwerk, gebouwd om een glas in lood raam met Maria en kind. 's'Avonds, als afscheid van deze mooie bijzondere stad, genoten van een concertje onder de Groene Toren door een viertal conservatorium studenten. Dank je wel Gdansk.