Avignon

8 oktober 2016 - Le Lavandou, Frankrijk

Zondag, naar de Toerist Info om een stadswandeling te kunnen maken door Avignon met een gids. In oktober, op maandag niet denkbaar. Helemaal niet in het Engels of Duits, laat staan in het Nederlands. Zelf maar begonnen per fiets. De route gevolgd van het toeristische treintje! We bezochten het paleis des Popes waar we ons 2,5 uur vergaapten aan de rijkdom uit de 14e eeuw. Na een uurtje in de zon te hebben gezeten, kwamen we in contact met 4 Denen die op weg waren naar Spanje.(Iedereen is op weg naar Spanje) Zij waren 6 dagen onderweg, wij inmiddels 4 weken! Zij waren gek op bier, hun lekkerste biertje was Hertog Jan, wat ik (Jos) natuurlijk direct beaamde. Daarna kwamen zij met Amsterdam bier, uit Enschede, wat wij in Emmen geloof ik niet kunnen kopen. Maar hier in Frankrijk dus wel. En dat was lekker! (Helaas zijn we al dagen verstoken van internet en TV. Dus onze verhalen komen iets vertraagd bij jullie binnen!)
Maandag de rest van onze fietstocht volmaakt. Allereerst naar de tuinen van het Pauselijk Paleis. Werkelijk mooie uitzichten. Daarna naar de Pont' Avignon. Er staan er nog 4 van de oorspronkelijke 22 bogen, ze liepen over onze camping, waar nu onze camper staat.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl