Oostzee

14 september 2017 - Stralsund, Duitsland

Maandagmorgen worden we wakker na weer een nacht van regen. Johanna wordt er nu een beetje verdrietig van en roept dat ze naar huis wil! Het is koud en bewolkt. We hebben ons dik ingepakt voor een stadsrondleiding met gids in Schwerin. 's Middags bleef het gelukkig droog en hebben we een fietstocht gemaakt rond de Scheweriner buitensee. 50 km. gefietst, geklommen en door de modder! Na een bord macaroni zijn we weer een beetje bijgekomen.
Dinsdagmorgen een voorzichtig waterig zonnetje, en ja hoor de wasmachine wordt opgezocht om ons 1e wasje te draaien! En dan op weg naar Wismar inmiddels onze 3e Hanzestad. En dit was echt de moeite waard! Het hoogtepunt was het bezoek aan de Nikolai- Kirche. Weer zo'n prachtige gotische baksteenarchitectuur. We hadden geluk, op het moment dat wij er waren mochten we mee naar boven in de toren. Op 80 mtr. hoogte hadden we een mooi zicht van boven in de kerk! Heel bijzonder. Daarna liepen we over een soort balustrade boven de gewelven van de kerk. Onze weg via Heiligendamm vervolgt naar Warnermunde/Rostock, inmiddels onze 4e Hanzestad.

1. Marja:
    14 september 2017
    Die donkere luchten leveren wel schitterde foto's op !!! Mooi plaatsje