Como

25 oktober 2016 - Como, Italië

Donderdag, we spreken een Duits echtpaar, zij gaan de zon nog verder achterna. Naar Sicilie. Dit gaat ons te ver. Wij geven ons over aan de herfst. We besluiten om aan de terugreis te beginnen, vooral omdat het hier nu regent. Via La Spezia en Parma, zijn we in Piacenza beland. De Toerist Info was al gesloten. Maar een allervriendelijkste politieagent was ons terwille en had voor ons een plattegrond van de stad. Ook adviseerde hij ons een goed restaurant. Het advies ging zo ver dat hij zelfs de menukaart voor ons opschreef en de daarbij horende foto's via internet voor ons opzocht. Wij volgden zijn advies op en kregen Piscerei en Panzerottie als voorgerecht. Ons hoofdgerecht was Stracotta di Asina con polenta. Het smaakte heerlijk. Voor de echte Bourgondiërs, zoek het via Google op. PS. Het adres is Trattoria La Pireina, Via Borghetto 137 in Piacenza.
Vrijdag, vanmorgen kreeg ik de keus van Johanna, winkelen of een museum bezoek. Nu moetje weten dat Piacenza qua winkels een beetje lijkt op Milaan. Dus de keus was snel gemaakt, we bezoeken het museum van de moderne kunst. Daarna het Theater Municipale, waar ze een geweldige theaterzaal hebben. Ondanks dat deze gesloten was, gaf de kassiere ons een rondleiding. Daarna trokken we verder via Milaan naar Como-stad waar we laat in de middag aankomen.
Zaterdag, we bezoeken de markthallen in Como, waar Johanna zich loopt te vergapen aan al die prachtige producten, mooie parmahammen, heerlijke kazen, vis, en alle soorten groentes en fruit. Daarna bezichtigen we de Dom en gaan daarna met een kabelbaan naar boven, 50 mtr. boven het meer van Como. We lopen terug naar beneden. waar we 2 uur over doen.

1. Nanny:
    25 oktober 2016
    Wat een alleraardigste mensen daar in Piacenza!
  2. Marja:
    25 oktober 2016
    Geweldig. Ze zijn daar nog niet moe na het toeristenseizoen!
  3. Jos:
    25 oktober 2016
    Ja, mooi hè, hoei iets kleins tot iets moois kan leiden!