Op weg naar Portimao in Portugal!

23 september 2018 - Zelhem, Nederland

16 september.Dag lieve mensen, we zijn weer vetrokken voor een nieuwe reis! Nadat we afscheid hebben genomen van onze buurtjes onze kids en onze lieve kleindochter zijn we gaan rijden. Het is een prachtige dag en we rijden naar de Achterhoek. In het dorpje Zelhem vinden we een plekje bij de boer. Onder de kastanjeboom! De volgende morgen nemen we bus naar Ruurlo en daarna de trein naar Vorden. Hier zetten we onze wandeltocht,  precies twee jaar na data, voort op het Pieterpad. Toen in de buurt van Venlo nu in de Achterhoek. Het is fijn wandelweer, prachtige kastelen, mooie bossen en al of niet bijna lege beken na deze droge zomer. Na terugkomst bij ons huisje op 4 wielen nog lekker even BBQ tot de zon onderging. De volgende ochtend met de bus naar Braamt om terug te lopen naar Zelhem. Na ongeveer 1 uur en 5 km. verder kwamen we erachter dat we de verkeerde kant op liepen. We besloten verder te lopen en zo kwamen we tegen een uur of vier aan bij de Rijn. Meer dan 20 km. gelopen en daarna nog 1.5 uur met het openbaar vervoer. We waren te moe om te BBQ! Vakantie hè,  heerlijk😓 's Nachts slecht geslapen omdat we dachten dat het regende. Bleek achteraf vallende kastanjes te zijn die op onze camper vielen.Om 5 uur in de ochtend schrikken we wakker van een bijzonder geluid boven ons in de kastanjeboom.  Dit bleek het geluid van een boommater te zijn. VAKANTIE! Om 8 uur op om de etappe van gisteren te lopen. Halverwege de etappe midden in het bos stond een camper. Toen we passeerden kwam er een verwarde  man uit de camper die met ons in discussie wilde over de ramp van 9 september 2001. We besloten door te lopen want onze voeten deden zo zeer. Meer dan 50 km. gelopen in 3 dagen, maar nu hebben we onze wandelschoenen weer opgeborgen in de camper.

1. Groeten Bert en Jolanda:
    23 september 2018
    Heel veel plezier en we volgen jullie
  2. Erna:
    24 september 2018
    Geniet ervan, en wij lezen graag jullie verhalen