De parel van het zuiden, Marrakech.

13 februari 2019 - Azilal, Marokko

Zondag 10 februari,  in alle vroegte worden we gewekt door het "gezang van Ali" en dat is wel heel bijzonder in een stad als Marrakech.  We staan op2 minuten loopafstand van de Koutoubia moskee. Maar het gezang van de honderden moskeeën in en om de omgeving maken dit tot een fascinerend "kerkkoor" Ons "geluk" is dat we met ( wie mee wil) Hans en Nancy om 8.15 hebben afgesproken om de stad te verkennen. En dit is ook heel bijzonder, In alle rust de ontwakende stad verkennen. We lopen door de souk en daarna hebben we rustig de tijd om het Palais de la Bahia, ruïnes van het El-Badi-paleis ( van de vroegere sultan) en natuurlijk de beroemde koningsgraven te bezoeken. Daarna hadden Hans en Nancy een overheerlijke Marokkaanse lunch geregeld ( Pastilla). En toen kwam ons hoogtepunt! De souk in voor inkopen😊Een eersteklas theater! Na wat instructies krijgt Johanna het al aardig onder de knie. Zes kussentjes van een vraagprijs 2700 Dirham krijgt zij ze uiteindelijk mee voor 600 Dirham 😃.

Maandag 11 februari,  's morgens bezoeken we een markt en demonstraties van handwerk-producten gemaakt in Marokko. En dan als afsluiting een bezoek aan een traditionele Marokkaanse hamman met massage. Ik genoot hier zo van dat ik in slaap viel en Johanna en de meiden van de massage mij met geen mogelijkheid weer wakker kregen🤔. Na vele waarschuwingen van Hans, laten we ons 's avonds  toch inpakken door een "propper" die ons naar een waardeloos restaurant bracht maar wel een biertje  van 5 euro opstreek.

1. Marja:
    13 februari 2019
    En wat leveren jullie avonturen weer mooie foto’s op!! Een genot
  2. Cisca & Marcel:
    15 februari 2019
    We hebben weer gesmuld van jullie prachtige reisverhalen en mooie foto s