Van de Moezel naar de Saar.

24 september 2016 - Saarburg, Duitsland

Woensdag druk geweest met walnoten pellen en drogen! De administratie bijgewerkt. M.a.w. saaie dingen die je thuis ook doet. Nou ja, bloemetjes plukken voor je vrouw?Vanavond een spelletje Skibo, en morgen naar de Saar.
Donderdag:
O ja, gisteren nog vergeten te vertellen dat we nog een wijntje hadden gedronken dat wel erg lekker was. Na navraag, kwam deze van Weinhaus "Hank".
Vrijdagmorgen vroeg op pad, het was al weer redelijk warm. Onze eerste gasfles was leeg dus wilden we deze omruilen, helaas pindakaas, blijken de Duitsers andere gasaansluiting te hebben. Grrrr. Na enkele km. komen we TOEVALLIG Weinhaus "Hank" voorbij. Gekeerd en een doosje Riesling meegenomen, zodat we de komende week niet hoeven te verdorsten. Door naar Saarburg, waar we nog net op tijd zijn voor een prachtige plek op het Reisemobilpark Saarburg. Lekker in de zon, langs de Saar met ons Moezelwijntje bij de hand.Heerlijk gebruik gemaakt van de douche na 4 dagen douchen in de camper.

Zaterdag op zoek naar de Saarschleife, door mijn grote broer getipt. Na een uurtje fietsen hadden we zin in koffie met Kuchen. Taben-Rodt lag maar 1.5 km van de Saar, dus daarheen. 1.5 km bleek 2.5 km te zijn en ook nog 12% omhoog. Helaas geen koffie met Kuchen! Grrrr. Uiteindelijk zijn we teruggekeerd, het was te ver voor ons! Terug bij de camper nog even genieten van zon na een mooie fietstocht.

1. Trudy en Jan:
    24 september 2016
    Hallo Jo en Jo, Na het lezen van het reisverslag blijken wij op dezelfde camperplaats te zitten als jullie. Wij zijn zaterdag aangekomen en gaan maandag weer weg. Wij hebben plek nummer 60. Kunnen we toch nog een kaartje leggen als jullie kaarten bij je hebben.

groetjes Trudy en Jan
  2. Erna:
    25 september 2016
    Jeetje jullie moeten er wat voor over hebben voor een lekker hapje en drankje haha.
    Blijf lekker genieten van elkaar en de omgeving.
  3. Henk en Lien:
    26 september 2016
    Hoi Jo en Jo
    Leuk stadje Saarburg. Het porseleinmuseum is ook een aanrader.
    Maar als je de allerlekkerste wijn wilt proberen moet je toch nog richting Rudesheim/Geissenheim aan de Rijn voor de Winkeler Hasensprung! Kun je meteen wijngoed Schlossberg bekijken. Maar geniet eerst maar aan de Saar! grts. H & L