De hoge Atlas

9 februari 2019 - Marrakesh, Marokko

Woensdag 6 februari, na 14 dagen haar haar niet hebben kunnen wassen, besluit Johanna naar de kapper te gaan om haar haar te laten wassen. De kapster kan echter geen Frans en wij geen Arabisch en inplaatst van haar wassen gaat ze Johanna haar haar föhnen (foto) De rook komt uit de föhn en we knijpen hem wel een beetje😮. 's Middags een waanzinnige "wandeltocht" door Gorges du Dades. We hadden geluk de Gorges stond droog. Zodoende konden we een langere tocht maken. Iets dat sinds eind 2015 niet meer mogelijk is geweest. Waanzinnige rotsformaties,  mooie vergezichten en in bloei staande amandelbomen. Na een zware tocht van 6 uur was het 's avonds heerlijk eten bij de Marokkaanse familie Patres de Singe. De familie was ontzettend blij met de babykleertjes die we van Anouk hadden meegekregen. Zij zorgen dat ze goed terecht komen.

Donderdag 7 februari,  we rijden in konvooi een spectaculaire route, met veel haarspeldbochten door de Gorges du Dades. Bij het draaipunt  gebruiken we een gezamenlijke lunch met verukkeluke  cake en Berber-omelet in een tajine klaargemaakt. Solo rijden we terug en kunnen nog even genieten van de ondergaande zon.

Vrijdag 8 februari, we rijden verder naar Ait Benhaddour een indrukwekkend dorp met hoge torens en arcades van rode aarde, typisch Marokkaans. 's Avonds bij de briefing een minder mooi bericht één équipe moet de reis staken i.v.m. ziekte van familie. Nadat we van de schrik waren bekomen besloten we om gezamenlijk te gaan barbecueën. (Hoe zo we zijn er niet bijna😊)

Zaterdag 9 februari, we vertrekken om 8 uur naar Marrakech. Via de Tiz-n-Tichka pas (2260 mtr) en de Hoge Atlas komen we om half 3 aan in Marrakech. We bezochten nog even de medina want we staan op een parking 200 mtr. van de Koutoubia moskee midden in het centrum!

1. G.Veenstra:
    10 februari 2019
    Prachtige foto's
  2. Anneke Geugies & Jan Kuipers:
    10 februari 2019
    Wat weer een mooi reisverslag.
  3. Regina Jansma:
    11 februari 2019
    Geweldig wat jullie allemaal beleven! En die prachtige foto's! Ik geniet van jullie reisverslag!