Fez

15 februari 2019 - Fez, Marokko

Dinsdag 12 februari, vandaag rijden we naar Ouzoud.Voor Marokko zijn hier de meest spectaculaire watervallen van ongeveer 110 mtr. hoog. We maken een gezamenlijke wandeling hier naar toe. We staan op een piep kleine camping met schone toilet en douche met warm water! Daarna hebben we een heerlijke Omo tuo een gerecht uit Ghana gegeten. Met een eigen meegenomen flesje wijn was dit een feest maaltijd!

Woensdag 13 februari, vandaag een lange en pittige etappe van 323 km. Echter wel een weg met mooie vergezichten met voordurend zicht op de berg Ibel Ayachi van 3757 mtr. We eindigen bij een bergmeer op 2000 mtr. Weer een geweldige wildcamp! Met als decor uitzicht op het bergmeer met ganzen en op de achtergrond sneeuw! Een koude nacht volgt. Zowel het zomer als het winterdekbed erop.

Donderdag 14 februari, we staan op voordat de zon opkomt. En het is koud, zo koud! We klimmen een heuvel om te genieten van de zonsopkomst met het snel wisselende kleuren pallet. We hebben hier een prachtig uitzicht op onze campers! Het lijken wel speelgoed autootjes.Nadat iedereen is vertrokken maakt Johanna nog een paar broodjes met leverpastei klaar voor de zwerfhonden. En dan ook vertrekken wij van deze prachtige plek😏. Maar een volgende verassing volgt, we gaan naar de stad Fez. We spreken af  om 13.30 uur voor een gezamenlijke wandeling om de stad te verkennen. Werkelijk we hebben nog nooit zo'n chaos in het verkeer meegemaakt! Auto's, vele, vele taxi's, paard en wagen, schooters. Zonder stoplichten! Maar wel met 6 baans weg😶Prachtig om mee te maken. We parkeren vlakbij de Porte Blue een toegangspoort naar de oude medina. Gelukkig zijn we net op tijd om mee te kunnen voor een gezamenlijke wandeling door Fez. We bezoeken daar een oude moskee en koranschool. Daarna een leerlooierij.De geur is afschuwelijk goor! Maar wel fascinerend om te zien.

Vrijdag 15 februari,  als enige équipe rijden we met onze camper terug naar het hartje centrum. De rest waaronder twee Amsterdamse en een 010 équipe  vinden het te chaotisch en durven niet meer🤣. We slenteren heerlijk door de souks en kopen nog wat cadeautjes, daarna genieten we  nog van een pastilla. Net voordat de zon onder gaat zijn we terug op de camping en genieten van ons relatief duur wijntje🙄

1. Bert:
    18 februari 2019
    Wat weer een mooi reisverslag.Prachtige fotos verheug me nu alweer op het volgende.