Een feestje!

9 mei 2018 - Katakolo, Griekenland

Zondag 6 mei, croissants, verse jus en een gekookt eitje. Ja ons zondagmorgen ontbijt. Een speciaal ontbijt want we zijn vandaag 41 jaar getrouwd. We hebben er een relax dagje van gemaakt en 'avonds lekker uit eten. Al vond Johanna haar de keus van inktvis geen succes. 😞
Maandag 7 mei, op weg naar Olympia. Hier bezochten we het allereerste Olympisch Stadion (3e eeuw v. Chr.). Geen vergelijk met de moderne stadions van nu. Ook zagen we de tempel van Hera, waar om de twee jaar het Olympisch vuur wordt ontstoken. De ruïne van de tempel van Zeus welke door een aardbeving in de 6e eeuw werd verwoest. Maar vooral het stadion maakte veel indruk op ons de enige echte getuige van de wedstrijden die nog over is. 's Avonds doorgereden naar het haventje van Katakolo, hier komen elke dag cruise-schepen aan o.a. van MSC met ongeveer 2500 personen aan boord. Deze worden in bussen vervoerd naar Olympia en gaan om 17.00 uur weer aan boord om hun weg te vervolgen. Wij stapten op de fiets☺ niet naar Olympia maar richting Pylios. Een tocht hellemaal langs de zee, wat ons een trieste indruk gaf met onderweg veel zwerfvuil en honden. s'Avonds genoten van ons uitzicht en nog meer van onze eerste Griekse verse asperges die Johanna vandaag kookte.

1. Gosse en Judith:
    9 mei 2018
    Van harte met jullie 41 jarig huwelijk 💒. Dan hebben jullie een mooi aandenken op de trouwdag.
  2. Willma hemsteede:
    9 mei 2018
    Dag laiverds,
    wat een heerlijke verhalen. zon, zee, leuke ontmoetingen en een feestje! Hele lieve groeten van het zeer zonnig meijerswegje.
  3. Groeten Bert en Jolanda:
    11 mei 2018
    Nog van harte gefeliciteerd met jullie 41 jarig huwelijk en nog vele mooie vakantie kilometers