Extremadura

18 oktober 2018 - Sevilla, Spanje

Het is maandag 15 oktober en we verlaten Portugal. Om de vraag van Inge en Willemijn te beantwoorden; we doorkruisen een gebied zo groot als Drente dat vorig jaar is verwoest door bosbranden. Het is fascinerend om te te zien hoe snel de natuur zich hersteld. En In het bijzonder de heerlijk geurenende eucalyptusbomen die totaal door brand waren verwoest, schieten nu nieuwe loten bij de stam! We rijden de hele dag in de regen door een fantastisch mooi gebied om uiteindelijk te stoppen in de mooie streek Extremadura. Bekend om zijn vele vogelsoorten. We zien hier niet alleen de appelvink en de hop, maar ook vele roofvogels zoals de wauw en een koppel gieren voorbij trekken. We zijn te gast bij Jantien en Walter de eigenaren van een traditionele boederij in deze streek. De "finca" ligt op een unieke plek in een groene glooiende vallei. Hier genieten we van prachtige wandelingen met de heerlijke geuren van de Cistus landanifer, familie van de Zonneroos. Dit is een plek voor jouw Hammy!  Het is 3 dagen genieten! Maar woensdagnacht gaat het mis, goed mis. Het begint met een mugje die ons enige tijd zoet houdt. Om twee uur in de nacht begint het zachtjes te regenen, dus gauw de stroomkabel binnen gehaald omdat deze op leemgrond ligt. Het begon daarna te hagelen en toen barste het onweers geweld uit. De volgende morgen had Johanna om 10.00 uur een afspraak bij de kapper in een plaatsje in de buurt. Maar het terrein was zo glibberig, soppend en glooiend dat we het niet zagen zitten om hier te vertrekken. Maar met de hulp van de boeren lukte het om toch te vertrekken. Maar ook het dorp had grote waterproblemen, in de kapsalon stond 5 cm. water. Toch werd Johanna geholpen en konden we onze weg vervolgen richting Sevilla.

1. Janine:
    19 oktober 2018
    Jullie maken van alles mee deze reis. Prettige voortzetting.
  2. Willma hemsteede:
    19 oktober 2018
    Je haar zag er prachtig uit!!